Klido.cz zakládá inovační think-tank. Jeho posláním má být vylepšit turismus v České republice

8. 9. 2017 | Petr Michl

Přinést větší komfort domácímu cestování, představit Čechům nové lokality a podpořit málo známé místní turistické atrakce. Ale také zvýšit chuť cizinců prozkoumat republiku mimo takzvané „turistické Václaváky“. Tak by se dalo zjednodušeně popsat poslání nového inovačního think-tanku, který vzniká v režii Klido.cz. Zastřeší práci odborníků na domácí cestování, provozovatelů hotelů a penzionů a marketingových expertů. V následujících letech chce Klido.cz jeho prostřednictvím do rozvoje vlastních projektů nainvestovat desítky milionů korun.

Think-tank již začíná pracovat na prvních projektech. Jedním z nich je například katalog lokálních atrakcí a jejich provozovatelů nebo seznam vizuálně atraktivních pamětihodností v každém kraji.


Jedním z cílů je, aby i zahraniční turisté nejezdili jen do Prahy a Krumlova, ale třeba i na prohlídku bunkrů, lidově zvaných řopíků. Tento je z Orlických hor. 

Výkonný ředitel Klido.cz, Petr Sýkora, k tomu uvádí:

„Představením lokálních alternativ chceme aktivně bojovat proti takzvaným ‚turistickým Václavákům‘, tedy populárním, avšak přetěžovaným lokálním atrakcím. Není výjimkou, že zatímco v jedné obci mají takřka celý rok nedostatek ubytovacích kapacit a přetíženou infrastrukturu, o deset kilometrů dál je podobně kvalitní lokalita, která k sobě není návštěvníky schopná natáhnout. V tomto směru chceme být hlavními propagátory lokálního, trvale udržitelného a prospěšného turismu.“

Na katalog bude navazovat dotační program na propagaci atrakcí směrem k zahraničním turistům. „České zkušenosti s domácí turistikou a cestováním považuji za jeden z nejzajímavějších exportních artiklů. Nabízíme ho zatím pouze malému zlomku cizinců, drobnější provozovatelé služeb ve vnitrozemí nemají zatím mnoho možností, jak na turisty hromadně cílit,” vysvětluje Sýkora. “Další kapitolou je pak pěší, cyklo nebo hipoturistika (tzv. jezdecká turistika, pozn. red.), která je u nás doménou zejména Čechů a Slováků. Rádi bychom to změnili a ubytování, restaurace, ale i půjčovny nebo sportovní areály či treky s mezinárodním potenciálem pomohli v rámci Inovačního think-tanku odpovídajícím způsobem zpropagovat."


Výhledově se pak chystá také provázání jednotlivých možností domácí mobility.
"Rychlost dopravy na místo a pohodlí při pohybu v lokalitě jsou hlavními kritérii při výběru zejména krátkodobých dovolených, které u Klido.cz dělají významnou část obratů. Je pro nás klíčové propojit jednotlivé poskytovatele dopravních služeb. Od městského bikesharingu přes síťové jízdenky MHD, velkých železničních a autobusových dopravců po půjčování aut nebo elektrokol. Zákazníkům pak dokážeme nabídnout přímý nákup lístků na jednom místě anebo pro ně sjednat službu přímo v lokalitě, navíc za odpovídající cenu. V některých případech to znamená spolupráci na tvorbě zcela nového produktu určeného přímo pro lokální turisty," zakončuje Sýkora s tím, že v tomto směru již probíhají konkrétní jednání.

Výdaje turistů za cestování ročně činí podle ČSÚ asi 250 miliard korun. Návyky turistů se pozvolna mění, na domácí dovolené více utrácí a zájem mají stále více o zážitky než klidnou relaxaci. Mění se i cestovní návyky Evropanů. Generace mileniálů se zaměřuje na rozmanitější pobyty spojené s cestováním po větším území mimo hlavní turistické trasy. Právě v těch je podle Sýkory největší businessový potenciál pro lokální atrakce.

Při posuzování smysluplnosti podobného projektu je potřeba zamyslet se zejména nad tím, zdali podobné iniciativy již neexistují. Ano, kraje vytváří plány na podporu svých turistických lokací. Často skryté perly Česka objevuje například Stream.cz svým skvělým pořadem Výleťák. Ten samý cíl s jiným přístupem, zejména pak se se schopností doručit atraktivní nabídky zahraničním turistům, může být ovšem prospěšný.

Pro Klido.cz může být vyšší stupeň kvality v nabídce domácích turistických destinací navíc vhodným odlišujícím prvkem. Obzvláště poté, co se dá očekávat, že se Slevomat po akvizici britskou skupinou Secret Escapes zaměří na synergie při zprostředkovávání zahraničních zájezdů.

Klido.cz navazuje na někdejší dvojku slevového trhu Pepa.cz. Nedávno jsme informovali o tom, jak přišel Pepa.cz o vlastní doménu, kterou současný majitel Klido.cz, Petr Sýkora, nevlastnil. Po několikadenním koketováním s názvem Pobytov.cz se pak znovuobnovený projekt přeměnil na Klido.cz.  

Štítky dokumentu: Budování značky E-Commerce
Sdílejte tento článek:
Podobné články: