Gmail zpřísňuje pravidla pro hromadné odesílatele e-mailů

4. 10. 2023 | Petr Michl
Odesíláte newslettery pro více než 5 tisíc adres na Gmailu najednou? Pak se vás dotkne toto zpřísnění podmínek.


Zdroj: Google blog


Společnost Google oznámila chystané zpřísnění požadavků na odesílatele hromadných e-mailů s cílem omezit rozesílání nevyžádané pošty a zvýšit bezpečnost schránek.

Týká se všech, kteří odesílají elektronickou poštu na více než 5 tisíc adres na Gmailu najednou. I v českém prostředí tak jde jistě o podstatnou část firem, jež se mailingu kontinuálně věnují.

 Od února 2024 budou muset:

    • Umožnit snadné odhlášení odběru: Gmail chce, aby hromadní odesílatelé poskytovali příjemcům možnost odhlášení jedním kliknutím. Všechny žádosti o odhlášení musí být zpracovány do dvou dnů.

    • Ověřovat pravost e-mailu: Hromadní odesílatelé musí své e-maily ověřovat pomocí zavedených protokolů, jako jsou SPF, DKIM nebo DMARC.

    • Odesílání chtěných e-mailů: Gmail bude vyžadovat, abyste nepřekračovali jím stanovený práh „míry nevyžádané pošty“.

Pokud používáte zavedeného poskytovatele e-mailových služeb, nemusíte se obávat požadavku na používání zavedeného protokolu a pravděpodobně sám do února 2024 přizpůsobí své odhlašovací mechanismy prvnímu požadavku.

Poslední požadavek může být ale velkým strašákem. Příliš velký podíl e-mailů, co příjemci označí jako spam, vás může jednoduše dostat na blacklist pro rozesílání na jakékoliv adresy využívající Gmail.

Co dělat?

Prvním krokem je používání renomovaného providera pro rozesílku mailingu, který by měl držet krok s technickými požadavky největších mailových platforem.

Samotná práce s mailingem je ale na vás. Mezi ní by mělo patřit udržování čistých e-mailových seznamů: tedy čištění o kontakty, co dlouhodobě nejeví o vaše e-maily zájem nebo již nejsou aktivní.

Při snižování míry označení vaší pošty za spam může pomoci i segmentace e-mailových kontaktů a následná personalizace rozesílky zlepšující vhodnost sdělení pro jejich adresáty.

Opatření oznámená Googlem nejsou ničím principiálně hrozivým. Ztěžují ale jednoznačně rozesílku podnikům, co newslettery odesílají jen jednou za čas „punkovým způsobem“, a posiluje pozici zavedených providerů mailingových služeb. Přísnost daných opatření bude záviset zejména na zatím nejasném prahu „míry nevyžádané pošty“. 

Googlem představená pravidla svým způsobem jen naplňují standardy otevřeného internetu. Dopady daných opatření lze obecně vnímat pozitivně. Měly by vést k snížení míry nevyžádané a bezpečnějšímu internetu. Opatření tak velkého hráče, jakým je Google, totiž ukázaly například u podoby cookie lišty, že mohou pohnout trhem mnohem dříve a účinněji než například evropská legislativa.

Zdroj: Google blog

Štítky dokumentu: E-Commerce Google

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: