Tady můžeš něco změnit, vzkazují studenti v kampani VUT

1. 11. 2023 | redakce, TZ
Čtvercový formát vhodný pro sociální média, rychlé střihy a jasný vzkaz: „Tady můžeš něco změnit.“ Tak vypadá nová kampaň VUT postavená na profilech studentek a studentů, kteří třeba pracují na modelu unikátního vesmírného satelitu, vytváří architektonické vize udržitelnější budoucnosti nebo dočišťují vodu od hormonů a pesticidů pomocí hydrodynamické kavitace.


Zdroj: Tady můžeš

Letošní náborová kampaň „Tady můžeš něco změnit“ ukazuje, že na Vysokém učením technickém v Brně (VUT) studenti dostanou takové prostředky a zázemí, díky kterým mohou měnit svět k lepšímu. Studenti jednotlivých fakult a ústavů ve videích prostřednictvím svých reálných výzkumů prezentují, že nápady pro vznik excelentní vědy se mohou rodit již během studia, a že brněnská technika jim nabízí možnost je proměnit ve skutečnost.

Uchazečská kampaň pro rok 2024/2025 pomocí jedenácti videí zobrazuje, čeho všeho lze díky studiu na VUT dosáhnout. Prvních deset videí představuje zaměření jednotlivých fakult a ústavů, přičemž jedenácté video zastřešuje celou komunikační linku kampaně. Ta se skládá z témat, kterým se univerzita dlouhodobě a intenzivně věnuje, jako je například transfer znalostí, podnikání a udržitelnost.

Udržitelnost je navíc nejvýraznějším prvkem všech videí, protože jedním z hlavních cílů VUT je aktivně přispívat ke zmírnění či odstranění negativních projevů dosavadního vývoje lidské společnosti a přispět k dosažení udržitelného rozvoje definovaného v konceptu Green Deal. 

Hrdinka videa Paulína Monková z Fakulty strojního inženýrství se například zabývá dočišťováním vody od hormonů a pesticidů pomocí hydrodynamické kavitace, protože vnímá, že kontaminovaná voda mikroorganismy a chemikáliemi je celosvětovým problémem. A Fakulta strojního inženýrství disponuje všemi prostředky potřebnými pro její výzkum. 


Paulína Monková z FSI se zabývá dočišťováním vody od hormonů a pesticidů pomocí hydrodynamické kavitace. Zdroj: VUT

Adam Hláčik z Fakulty elektrotechniky a komunikačních technologií zase prezentuje svou práci na modelu prvního českého satelitu, který dokáže ve vesmíru generovat kyslík. Už od střední totiž věděl, že chce stavěl letadla nebo družice. Proto po střední škole zamířil na VUT a přihlásil se na obor Space Applications.

Dalším stěžejním tématem je podpora studentů v podnikání. Ondřej Venclík z Fakulty stavební je majitelem firmy vyrábějící designový nábytek z recyklovaného plastového odpadu. Šimon Lipták a David Mároši z Fakulty podnikatelské se zase rozhodli bojovat proti trendu takzvané fast fashion a založilifirmu s oblečením, které vyrábí z udržitelných materiálů, je oboustranné a má více možností využití.

Ondřej Venclík z FAST VUT
Ondřej Venclík z FAST je majitelem firmy Plastic Guys. Zdroj: VUT

Všechny příběhy hrdinů kampaně jsou zveřejněny od 31. 10. 2023 na stránce Tady můžeš. Videa se v rámci kampaně objeví i na sociálních sítích, kdy od stejného data budou postupně k vidění například na Instagramu, Facebooku a youtubovém kanálu VUT. Kampaň navazuje na loňský koncept „Tady můžeš“, který stejným způsobem pomocí praxe studentů prezentoval možnosti studia na brněnské technice. Nyní jej však rozšiřuje o myšlenku „Tady můžeš něco změnit“, protože je důležité ve vědě a výzkumu hledat řešení na současné problémy společnosti a pěstovat tuto odpovědnost v lidech již během studia. 

Univerzita si však uvědomuje, že motivovat ke studiu technických oborů je třeba nejen maturitní ročníky, a proto podniká spoustu aktivit jak pro střední, tak pro základní školy. „Komunikace s uchazeči o studium je pro naši univerzitu dlouhodobým tématem, a to nejenom směrem k maturitním ročníkům a v období přijímacích řízení.

VUT na střední škole.
VUT na střední škole. Zdroj: VUT

V průběhu celého roku oslovujeme naše potenciální studenty celou řadou aktivit, kde mají možnost získat informace a praktické zkušenosti, tak abychom u nich vzbudili zájem o studium především technických věd a současně se mohli zodpovědně rozhodnout pro konkrétní studium. Krásným příkladem takové synergie je VUT Junior, dětská technická univerzita VUT pro žáky základních škol a studentů nižších ročníků víceletých gymnázií,” vysvětlila vedoucí marketingu VUT Markéta Soukupová.   

Nejednalo se o první univerzitní kampaň, která pracovala s podobným audiovizuálním formátem. S kampaní Hrdina z předešlých let VUT uspělo v soutěži Fénix content marketing a v marketingové Ceně Lemur. Natáčení a zpracování kampaně se opět ujal tvůrce Michal Orsava, který se stal známým díky vtipným virálním videím o Harry Potterovi na Pražském hradě nebo o EETerminátorovi. Texty do videí a na web zpracovala Hana Marko.

 

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: