Značky propůjčily fotbalovým symbolům 'nové křivky'. Chtějí podpořit rovnoprávnost sportovkyň

6. 9. 2023 | Aneta Birnerová
Ženy ve fotbale nemají ani zdaleka ty samé finanční podmínky jako muži. Podobně bídně je na tom i jejich mediální zastoupení. To reflektují hned tři kampaně od Allianz, ING a Puma, které si nezávisle na sobě zvolily nejen stejné poslání, ale i podobnou kreativní strategii.

Zdroj: Allianz

Stále více značek podporuje rovnoprávnost žen ve fotbale. Minulý rok na postavení brazilských fotbalistek upozornila značka sportovního oblečení Puma vytvořením hřiště na nakloněné rovině. Letos se přidala pojišťovací skupina Allianz s neobvyklým míčem ve tvaru kostky a bankovní skupina ING s bránou bez rohů. Všechny fyzické realizace představují absurdní překážky, se kterými se vrcholové sportovkyně stále potýkají.

Allianz i ING vytvořili své kampaně pro Mistrovství světa ve fotbale žen, které skončilo 20. srpna 2023. Soutěž přilákala rekordní 2 miliardy diváků. I tak většina sportovkyň stále nedosáhne na férovou finanční odměnu. 

Hranaté míče zastaví až 64 % žen

Zdroj: Allianz

Podle Allianz celých 12 % žen ve vrcholové evropské lize nedostává plat. Každá čtvrtá evropská fotbalistka není klasifikována jako profesionální sportovkyně. Dále 64 % žen uvedlo, že opustily svou vášeň z finančních důvodů. Chcete ženy podpořit? Na webu Allianz se dozvíte, jak na to.

Nerovnost oproti vrcholovým sportovcům reprezentuje fotbalový míč ve tvaru kostky, který byl navržen ve spolupráci s výrobcem sportovního zboží Rasenreich a PR agenturou Edelman

Celou kampaň shrnuje následující video.

Nizozemské hráčky střílí na pokřivené brány

Zdroj: ING

Kampaň, kterou pro ING vytvořila agentura TBWA/NEBOKO, oroduje za vyšší mediální pokrytí nizozemských hráček. S tím, že si to zaslouží, pak podle výzkumu ING souhlasí 80 % dotázaných. 

Kampaň doprovází video, které dokazuje, že trefit se do nerovné brány není zas tak jednoduché.

Fotbalistky v Brazílii tlačí míč do kopce

Zdroj: Puma

Nakonec připomeňte ještě výše zmíněnou kampaň značky Puma z minulého roku. Ani v Brazílii to podle ní ženy nemají jednoduché. Podle dat z minulého roku zde pouze 1 % ze zisku špičkových áčkových klubů jde na podporu a propagaci talentu některé z dam. „Je to jakoby běhaly po hřišti do kopce,“ říká značka sportovních doplňků PUMA v kampani, která vznikla ve spolupráci s reklamní agenturou BETC HAVAS São Paulo. A protože muži umí být občas natvrdlí, rozhodla se PUMA jim svou metaforu odprezentovat v praxi. 

A tak na jednom brazilském předměstí vznikla šikmá plocha, na které PUMA vybudovala fotbalové hřiště. Poté si značka pozvala dva amatérské týmy fotbalistů a zápas mohl začít. Jak se dalo čekat, vítěz byl již víceméně předem daný – což je přesně ten princip, který PUMA chtěla odvětví profesionálního fotbalu ukázat. 

Podívejte se níže, jak se brazilští fotbalisté potýkají s nerovnou konkurenční výhodou protihráče. 

Sledovanost ženského fotbalu stoupá. A společně s ní i povědomí o výzvách, kterým profesionální fotbalistky čelí. Může tohle být konec genderové nerovnosti v rámci tohoto sportu? Zdaleka ne. Podle čísel zveřejněných v kampaních jsme teprve u prvního výkopu.

Rozhodně se ale blížíme ke konci zápasu, co se týče využívání fotbalových symbolů jako zástupné metafory. Všechny už jsou totiž vyčerpané. Leda by si někdo vzal na paškál typicky maskulinní barvu trávníku.

Zdroje: CreapillsCreapills

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: