Instagram testuje možnost sdílení příspěvků ve feedu pouze s 'blízkými přáteli'

10. 9. 2023 | Petr Michl
Instagram bojuje proti tendenci uživatelů mít feed striktně jako veřejnou výstavu svého dokonalého života. Nová možnost sdílet příspěvky pouze blízkým přátelům se snaží vrátit něco z obsahu sdíleného v DMs zpět do feedu.

Trend sdílení osobního obsahu jenom s přáteli a bavení se nad krátkými videi doporučovanými algoritmem čím dál tím více pohlcuje i Instagram. Aktuální novinka mu jde naproti a zároveň se snaží zvrátit jiný trend. Instagram chystá upravit možnost nastavení publika na „blízké přátele“ i pro příspěvky směřující do klasického feedu.

O testování této funkce informovala odbornice na influencer marketing, Lia Haberman.


Zdroj: Lia Haberman

Tento způsob nastavení je dostupný u Stories už 5 let, snad ještě déle funguje i u příspěvků na Facebooku. Ve feedu Instagramu, který byl od začátku primárně veřejný, ale dosud chyběl. Kvůli absenci této možnosti používá mnoho uživatelů soukromé profily zavřené veřejnosti. Nejedná se přitom zdaleka jen o rodiče s dětmi, kteří preferují pro sdílení fotek a videí se svými ratolestmi trvalé příspěvky, protože je chtějí mít jako rodinné fotoalbum a třeba také proto, že 24hodinový limit zobrazení Stories nemusí být pro prarodiče dostatečný.  

Alternativní, skutečně soukromé profily k těm oficiálním mají celebrity, ale také kdejaké dítě či adolescent, co se chce vyhnout zraku rodičů.

Dalším aspektem je to, že mnoho uživatelů — a to třeba i aktivních, kteří sdílí pravidelně Stories — bere své příspěvky ve feedu jako výstavu jejich života v té nejnablýskanější podobě. Pro některé uživatele pak může tento sebecenzorský filtr vést k menšímu používání aplikace jako takové.

CEO Instagramu Adam Mosseri již několikrát upozornil na to, že v soukromých zprávách (DMs) se sdílí řádově více obsahu než ve feedu nebo ve Stories. V DMs přitom nemá Instagram příliš konkurenčních výhod oproti jiným platformám. Naznačená změna s tímto faktem pracuje, a snaží se tak vrátit více obsahu do feedu. 

Tip redakce

„ChatGPT je mrtvý. Toto je 20 AI nástrojů vzniklých tento týden, bez kterých se vaše podnikání nemůže obejít.“

Podobná prohlášení vídáte zejména na LinkedInu zas a znovu. Jenom pravděpodobně nemáte další 3 životy, abyste měli čas něco z toho skutečně ověřit.

Jsme na tom podobně, a i to je jeden z důvodů, proč jsme se v Marketing Journalu spolu s jeho vydavatelem, PR a digitální agenturou Focus, rozhodli uspořádat setkání AI Connect.

 

Co na něm uvidíte?

5 uznávaných profesionálů z různých oborů, kteří vám v krátkých přednáškách poví, jak jim reálně AI pomáhá v jejich práci a podnikání.

 

Žádná omáčka ani teoretické debaty o tom, kdy nás AI zahubí.

Žádná etická dilemata.

Prostě jen příklady z praxe. 

 

Buďte u toho!

 

AI Connect

Kdy: 21. září 2023

Kde: Impact Hub Praha D10       

Podívejte se na medailonky řečníků a plné anotace prezentací.

Kupte si vstupenku za zvýhodněnou early bird cenu ZDE.

Štítky dokumentu: Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: