Společnost Unilever hrozí stažením reklam ze sociálních sítí

13. 2. 2018 | Kristýna Vozková
Společnost Unilever nechce ztratit důvěru spotřebitelů. Zvažuje proto stažení reklamy ze sociálních sítí, které podle ní napomáhají šíření nenávisti a dezinformací.

Společnost Unilever, která je po P&G druhým největším inzerentem na světě, zvažuje stažení svých reklam z těch sociálních sítí, které podle ní napomáhají šíření nenávistných projevů a rozdělují tak soudobou společnost.

O dané problematice hovořil v rámci letošní IAB Annual Leadership Meeting konference v Miami hlavní ředitel pro marketing a komunikaci společnosti Unilever Keith Weed. Zmínil mimo jiné fakt, že důvěra lidí v sociální média za poslední rok rapidně klesla a informacím ze sociálních platforem důvěřuje méně než třetina Američanů. Tento fakt souvisí podle vedení společnosti právě s masovým šířením dezinformací a nevhodného obsahu na sociálních sítích.


Přehled značek náležicích pod Unilever.

Během minulého roku se Facebook, Google, Twitter a YouTube staly terčem ostré kritiky jak ze strany zákonodárců a značek, tak i samotných uživatelů. Facebook a Twitter byly zneužity jako nástroj ruské propagandy během prezidentských voleb v USA, Facebook se nedokázal vypořádat s návalem xenofobních komentářů v rámci své platformy v Německu a celou situaci řešila sama kancléřka Angela Merkel.

S četnými problémy se potýkal také Google, kterému se ve výsledcích vyhledávání zobrazoval nevhodný obsah. Největší drama roku 2017 se ale týkalo YouTube. Ten začaly v březnu ve velkém opouštět známé značky jako Johnson & Johnson, Verizon, AT&T, Starbucks, General Motors, Walmart, PepsiCo nebo Nestlé. Důvodem k jejich odchodu bylo zobrazování reklam u rasistických, antisemitistických, homofobních nebo jinak nevhodných videí. Následovaly je pak značky Adidas, Cadbury, Deutsche Bank, Diageo, HP, Mars nebo Lidl, jejichž reklamy se zobrazovaly u dětského obsahu a vystavovaly společnosti riziku spojenému se zneužíváním dětí.

Pověst sociálních sítí tedy vzala v roce 2017 za své a Unilever odmítá ztratit důvěru svých spotřebitelů, kterou po dlouhé roky budoval, vlivem škodlivého obsahu. Jak uvedl Weed:

 „Společnost Unilever si jako obchodní značka zakládá na důvěře svých spotřebitelů. Nehodláme tuto důvěru ničím poškodit. Rok 2018 bude tedy rokem, ve kterém musí sociální média získat zpět důvěru."

Sociální média by měla budovat jakousi sociální odpovědnost mezi svými uživateli a značky by už dále neměly stát stranou tohoto závažného problému. Protože byť se jich problémy na platformě přímo netýkají, mohou závažně poškodit jejich pověst. Weed na závěr dodal, že v novém roce společnost upřednostní investování pouze do odpovědných platforem, které se zavázaly vytvářet pozitivní dopad ve společnosti."

Na obranu výše zmíněných sítí je však nutno dodat, že se snaží problémy efektivně a rychle řešit a podnikají různé kroky vedoucí k odstranění falešných účtů, nenávistného obsahu a jakéhokoliv škodlivého materiálu. Do boje s nevhodným obsahem byly zapojené četné týmy a investovaly se nemalé částky do vývoje speciální umělé inteligence, která by měla problematické příspěvky detekovat a mazat. Německý Facebook si v návaznosti na problém s xenofobními komentáři najal na pomoc mediální skupinu Bertelsmann, která měla za úkol rasistický obsah vyhledat a smazat. YouTube zavedl přísnější pravidla pro zobrazování reklam a ztížil také samotné zveřejňování dětského obsahu, který by jen hraničil se zneužíváním dětí, a to včetně tzv. freak videí. V oficiálních vyjádřeních pak rozepsal kroky, které podnikne ve své snaze zabránit šíření nevhodného obsahu a na cestě k obnovení důvěry spotřebitelů.

Otázkou však zůstává, jestli všechna tato opatření nepřišla tzv. s křížkem po funuse. Sociální platformy mohou totiž kromě své pověsti přijít také o miliardy eur, které inzerenti do reklam investují. Krok druhého největšího inzerenta světa může být hybatelem, který spustí lavinu podobných odchodů.

Zdroje: politico.eu, telegraph.co.uk, adage.com,

 

Tip redakce:

Po loňských snahách o zastavení odlivu značek YouTube opět zpřísňuje pravidla pro tvůrce videí. Nechce reklamy vedle závadného obsahu.

Štítky dokumentu: Facebook Krizová komunikace YouTube
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.