Na YouTube bude snadnější vydělávat peníze

15. 6. 2023 | Petr Michl
Reklamní příjmy YouTube klesají už 3 kvartály v řadě. I proto uvolňuje své podmínky pro tvůrce, aby jich mohlo více svá videa spojit s reklamou.

YouTube v posledních letech učinil ve snaze posílit „brand safety“ inzerentů řadu kroků, které ztížily monetizaci několika kategorií tvůrců: těch, co tvoří obsah pro děti, reakčních youtuberů zaměřujících se na kontroverzní témata a tvůrců z pohledu YT škodlivého obsahu.

Mimo přísnějších filtrů na výskyt slov spouštějících demonetizační mechanismy či zákazu komentářů u téměř všech videí s dětmi mezi nimi byly i poměrně přísné podmínky pro to, aby YouTube kanál vůbec mohl mít u svých videí reklamy, a získal tak na příjmech z nich svůj 55% podíl.

Tyto podmínky zněly:

  • mít alespoň 1 000 odběratelů;

  • a 4 000 hodin sledování za poslední rok nebo 10 milionů zhlédnutí shorts za posledních 90 dní.

 

Nově se podmínky pro vstupu do Partnerského programu YouTube mění na:

  • Mít alespoň 500 odběratelů;

  • 3 veřejná videa za posledních 90 dní;

  • 3 000 hodin sledování za poslední rok nebo 3 miliony zhlédnutí Shorts v posledních 90 dnech.

 

Jde tedy o značné uvolnění podmínek. Zatím platí nově v USA, Velké Británii, na Taiwanu, v Jižní Koreji a v Kanadě. Postupně se ale stanou závazné i v dalších zemích, kde je dostupný YouTube Partner Program, tedy i v Česku.

V poslední kvartální zprávě o hospodářských výsledcích mateřské společnosti Alphabet činily reklamní příjmy YouTube 6,69 miliard dolarů, což znamenalo meziroční pokles 2,6 %. Znepokojující je i to, že šlo o meziroční pokles příjmů třetí kvartál v řadě.

S tím, jak se mnoho z dříve etablovaných YouTube tvůrců přesunulo více na Instagram nebo TikTok, se musel YouTube více zaměřit na kratší formáty a velmi sází na Shorts. V tomto roce už dosahoval mety 50 miliard denních zhlédnutí a YouTube nedávno představil inzerentům novou sadu reklamních možností spojených s Shorts, v mnohém podobných těm na TikToku.    

Štítky dokumentu: Google YouTube

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: