Nejzajímavější novinky reklam na Facebooku a Instagramu, co byste měli pro rok 2019 znát

2. 1. 2019 | Matěj Kameník
Ztrácíte se občas ve všech novinkách, které v prostředí marketingu na sociálních sítích přicházejí prakticky neustále? V našem přehledu se nyní můžete seznámit s nejdůležitějším aktualizacemi, které vám pomohou udržet krok s konkurencí.

Rok 2018 byl na aktualizace a nové funkce opravdu bohatý. Nákupy přímo v Instagram a Facebook Stories. Zkoušení slunečních brýlí s pomocí rozšířené reality. Funkce pro hodnotnější feedback od vašich zákazníků. To vše spolu s nástroji, které vám pomohou zlepšit opomíjený video obsah.

Novinky v oblasti Facebook Ads

Nákupy v Instagram Stories

První novinkou je možnost přidat štítek produktu do vašich Stories na Instagramu.

Uživatelé, kteří narazí na váš příběh, budou moci pomocí štítku získat podrobnosti o produktu či zobrazit váš mobilní web a uskutečnit nákup. Štítky vytvářejí pro zákazníky interaktivnější a zábavnější formu online nakupování z pohodlí mobilního telefonu.

Rozšířená realita

Vyzkoušet si sluneční brýle či rtěnku přímo ve vašem telefonu? Přesně takové „zážitky“ přináší reklamy s možností rozšířené reality. Tyto reklamy značkám pomáhají tvořit hlubší spojení s uživateli tím, že jim nabízejí nové možnosti k vyzkoušení produktu. Vše opět z pohodlí vašeho mobilní telefonu, a k tomu přímo na Facebooku.

Průkopníkem použití AR v reklamě v news feedu Facebooku je značka Michael Kors, nabízela přímo v ní vyzkoušení brýlí na tvářích potenciálních zákazníků.

Využití nejen ve fashion, ale i v beauty segmentu se přímo nabízí.

Reklamy ve Facebook Stories

Reklamy v prostředí Facebook Stories jsou další novinkou, která umožní značkám dostat se ke své cílové skupině blíže. Přestože Facebook Stories nejsou zdaleka tak populární jako ty instagramové, mají stále důležitou roli. Jejich hlavní výhoda spočívá v tom, že nabízí více možností, jak oslovit lidi napříč oběma platformami.

Navíc v nich dosud není taková konkurence jako na Instagramu.

Aktualizace Facebook Pages

Hodnocení stránek nově jako Doporučení

Cílem této aktualizace je poskytnout návštěvníkům stránek lepší přehled o tom, co mohou očekávat. Komplexnější zpětná vazba spolu s možností doporučení má vyšší vypovídací hodnotu než pouhé hodnocení.

Nový design Facebook Pages v mobilním prostředí

Další aktualizací, o kterou jste už pravděpodobně zavadili, je nový vzhled obchodních stránek na mobilních zařízeních. Hlavní novinkou je snadnější navigace, což by podle Facebooku mělo vést k dalším akcím na stránce.

Vylepšené metriky

Video metriky

Facebook nedávno aktualizoval své metriky videoreklam, aby pomohl inzerentům lépe zvládnout skutečnou interakci s publikem. Tyto metriky mimo jiné pomohou tvůrcům lépe pochopit o jaký obsah má cílová skupina zájem.

Facebook Test and Learn

S pomocí nové funkce Test and Learn (Testování a učení) můžete snadno vytvářet testy, ze kterých zjistíte, jakou hodnotu vaše Facebook reklamy mají a které strategie dosahují nejlepších výsledků.

Další důležitou oblastí, ve které spočívá síla tohoto nástroje, je pomoc při chápání toho, jak vaše reklamní kampaně na Facebooku ovlivňují vnímání značky.

Video Creation Kit

Že je tvorba videa složitá a není nic pro vás? S novou sadou  Video Creation Kit může být video pro každého. Tato sada vám umožní z fotografií vytvořit videa optimalizovaná pro mobilní zařízení. Šablony jsou velice snadno použitelné a najdete v nich i možnost použití textu.


Správa kampaní

Lookalike Audiences

Díky nové aktualizaci pro Lookalike Audiences (podobné cílové skupiny) nyní můžete cílit na základě online a offline chování vašich zákazníků cílit na podobné uživatele.

Jak to celé funguje? Stačí Facebooku zadat, jak velkou hodnotu pro vás mají stávající zákazníci. Například člověk, který se k na vaši stránku vrací pravidelně má větší hodnotu než zákazník, který u vás provedl nákup pouze jednou.

Na základě těchto informací Facebook vytvoří tzv. Lookalike Audience - novou cílovou skupinu, která se podobá zákazníkům, kteří pro vás mají nejvyšší hodnotu. Například lidí, kteří mají předpoklady stát se dlouhodobými zákazníky.

Identifikací a cílením lidí, kteří s největší pravděpodobností vytvářejí vyšší obchodní hodnotu, mohou podniky zvýšit návratnost výdajů na reklamu a maximalizovat dosah v průběhu času.

Zdroje: socialmediatoday.com

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.