Virál k MS žen ve fotbale ukazuje, že akce hráček jsou zaměnitelné s těmi od mužských superhvězd

27. 7. 2023 | Petr Michl
Kvalita mužských a ženských fotbalových výkonů je ve skutečnosti hodnocena podobně, pokud je pohlaví hráčů zastřeno. Virál mobilního operátora Orange to ukazuje pomocí videa využívajícího deepfake technologii.

Video francouzského mobilního operátora Orange má tempo našláplé sportovní reklamy. Rychle se v něm střídají krásné akce francouzského národního týmu známého také pod přezdívkou les Bleus. Vidíte tak přihrávky, kličky a góly od superhvězd, jako jsou Antoine Griezmann nebo Kylian Mbappé. Kopací technika, rychlost, nasazení — to vše je zcela prvotřídní. Jenomže to má malý háček.

Prvně se podívejte na video.

V půlce 2minutového videa se objeví na obrazovce nápis:

Jenom Les Bleus nám dokážou přinést takové emoce. 

 

Vzápětí ovšem přijde doplnění: „Ale ty jste nyní neviděli.“ Následované vizuálním odhalením „velkého reklamního podvodu“.

Video je deepfake, ve kterém byly na akce ženského francouzského národního týmu „naroubována“ těla toho mužského. Závěrečný claim pak říká, že když v Orange podporují les Bleus, podporují i les Bleues. Tedy ženský tým.

Virál je dílem pařížské agentury Marcel a upozorňuje na účast francouzského ženského týmu na aktuálně probíhajícím MS v ženském fotbale v Austrálii a na Novém Zélandě, jež bylo zahájeno minulý týden.

Je chytrým bořičem předsudků, které o ženském fotbale existují. Velmi dobře ho pak doplňuje nedávná studie z Curyšské univerzity, která zjistila, že kvalita mužských a ženských fotbalových výkonů je ve skutečnosti hodnocena podobně, pokud je pohlaví hráčů zastřeno. Když však bylo pohlaví hráčů zkoumaným osobám odhaleno, byly fotbalové výkony mužů hodnoceny výrazně lépe. Výsledky studie tak vyvracejí předpoklad, že nízká poptávka po profesionálním ženském fotbale vychází z kvality výkonů hráček. Jde tak spíše o kombinaci zvyku a předsudků.

Aktuální mistrovství světa by ovšem mohlo být testamentem výrazného posunu k lepšímu. Minulý ženský světový šampionát ve Francii vidělo 1,1, miliardy lidí. Dle vyjádření předsedy Fotbalového svazu Austrálie Jamese Johsona pro BBC by se letos mohl počet diváků zdvojnásobit. 

Tip redakce

Reklama od Orange je jen jedním z chytrého využití deepfake technologie z poslední doby. Virálem se stalo také silné video od Deutsche Telekom, které s ním varuje před sdílením fotek a videí s dětmi.

 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: