Skáčou sportovci jako puma? Virální kampaň stejnojmenné značky to rozsuzovala s pomocí AI

12. 3. 2024 | Petr Michl
Unikátní kampaň dokázala spojit gamifikaci a moderní technologie. Hashtag kampaně #PUMAdive pomohl vygenerovat více než 2 miliardy zobrazení.

Kriket je mnohými považován za jeden z nejnudnějších sportů světa. I tak se v něm ale objevují okamžiky intenzivní akce. Elitní indický hráč Virat Kohli byl dokonce pro své skoky za míčkem mnohokrát přirovnáván fanoušky k pumě ve skoku. Sportovní značka Puma se na tom loni na podzim rozhodla postavit kampaň, která se díky zapojení fanoušků stala virální.

Puma India vyzvala fanoušky, ať nahrávají s hashtagem #PUMADive na sociální síť X fotografie (nebo printscreeny) akce ze sportovních zápasů, v nichž sportovci skáčou jako zmíněná kočkovitá šelma. AI algoritmus přitom vyhodnotil přijatelnou podobnost logu značky a přiznal autorům odpovídajících příspěvků odměnu. Tyto snímky se přitom nemusely týkat jen kriketu, například fotbaloví brankáři si často také pořádně zalétají.  

Kreativní ředitel Leo Burnett India Sachin Kamble ke kampani uvedl:

„Během sportovní sezóny jsme si v Leo Burnett všimli jednoduchého postřehu. Ať už se jedná o skok na polovině hřiště, nebo o brankáře zachraňujícího penaltu v horním rohu, všechny skoky ve sportu i v životě připomínají logo PUMA. V kampani PUMA Dive jsme se opřeli o technologii umělé inteligence a nabídli fanouškům odměnu za každý zachycený a sdílený skok, čímž jsme zcela gamifikovali zážitek na dvou obrazovkách. Naším velkým plánem je udělat z 'PUMA Dive' univerzální frázi, protože 'jakmile ho jednou uvidíte, už ho nemůžete nevidět'.“

Do podpory 2 měsíce trvající kampaně se zapojil například i dlouholetý ambasador značky, Usain Bolt. Hashtag #PUMADive skutečně trendoval a pomohl vygenerovat více než 2 miliardy zobrazení. Největší vítězové kampaně si pak mohli zahrát s Viratem Kohlim.

Pro Pumu šlo o vítězství na několika frontách: spojení značky s nejlepšími sportovními momenty, využití gamifikace a moderních technologií a také zapojení z evropského pohledu nepředstavitelného množství lidí na sociálních sítích. Předpokládáme, že v kategoriích aktivace získá letos kampaň Puma dive ta nejvyšší ocenění na světových kreativních soutěžích.

Více se dozvíte ve videu s případovou studií níže.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: