Reklama týdne: Hornbach ukazuje, že se každý obyvatelný metr čtvereční počítá

30. 8. 2023 | Petr Michl
Orgie kutilské kreativity na omezeném prostoru. To vás čeká v novém spotu Hornbachu od Heimat TBWA, který otevírá kampaň oslavující důmyslnost interiérového designu v malometrážním bydlení.

Klient: Hornbach

Země: Německo

Agentura: Heimat TBWA

Produkce: TPF Berlin

Režisér: Steve Rogers

Hudba: Benjamin Woodgates / Leland Music

 

V reklamách hobby marketu Hornbach se často řeší krocení zeleně a odvážné kutilské projekty vznikající v garážích. Existuje nicméně velká část lidí, která si o zahradě nebo o garáži může nechat jenom zdát. S cenou nemovitostí, jež je pro mnoho lidí nedosažitelná, a čím dál dražším nájemním bydlení jsou zejména ve velkých městech lidé nuceni najít svůj životní prostor v malometrážních bytech. A přesně na ně cílí nová kampaň s názvem „Každý metr čtvereční se počítá(„Every Square Meter Counts“).

Jejím hlavním tahákem je minutový spot od dvorní agentury Hornbachu, Heimat TBWA. Na jeho začátku se probudí muž ve stísněném pokoji. S toustem v ústech prolézá úzkou chodbou nahoru ve vertikálně členěném prostoru. Zastaví se, aby zalil houby. Pod nízkou šikmou střechou si vyzkouší práci s keramikou. Pak se se svým výtvorem v ruce odsune od kruhu, aby si vychutnal rande s dívkou. Do právě vytvořené vázy patří květina a na miniaturní vyklápěcí stůl se vejde i jídlo. Hlavní hrdina se posouvá nápaditě z prostoru do prostoru, kde je vše tak dobře uspořádané, že mu ve výsledku v jeho bydlení nic nechybí. Překvapivé vykročení mimo dané prostředí si už prožijte sami v následujícím videu.



„Metr čtvereční se zdá malý, přesto je to nekonečný prostor nápadů," stojí v popisu na YouTube. Důkazem toho je, jak malé prostory ve spotu jsou, a přesto je lze využít s velkou dávkou kutilské kreativity. Právě ta je častou ingrediencí spotů Hornbachu a tady hlavnímu hrdinovi minimálně „kouká z očí“, tušíme, že za důmyslnou funkčností stísněných prostor stojí on. Pro značku vlastní je i to, že nápady jsou funkční, nikoliv však nablýskané či snobské.

Tento film je ztělesněním značky Hornbach. Všechno jsme postavili ručně, od postele až po vertikální jídelnu. Žádné speciální efekty, jen nápady," uvedl v tiskové zprávě Guido Heffels, zakladatel a provozní ředitel agentury Heimat TBWA. Dokládá tím, že šlo skutečně o DIY projekt, kdy si agentura musela své nápady také zrealizovat.

Síla daného spotu spočívá v tom, že prostor se zdá být nekonečný a skrývá v sobě nekonečný potenciál. Zároveň ale klaustrofobní snová atmosféra dává jasně najevo, že tady se muselo prostorem důmyslně šetřit.

Chceme povzbudit a inspirovat lidi, aby kreativně přehodnotili a navrhli místnosti a prostory, a to jak mezi svými čtyřmi stěnami, tak i mimo ně," vysvětluje Thomas Schnaitmann, vedoucí značky Hornbach pro zahraniční trhy. „Zejména v místech, kde je cenově dostupný obytný prostor stále vzácnější, musí být počet nápadů na metr čtvereční ještě větší."

 

Kampaň bude mít i další rozměry. Designéři a umělci z osmi evropských zemí, včetně Německa, Švédska, Slovenska, Rakouska a Nizozemska, vytvořili podpůrnou kampaň skutečná umělecká díla na metru čtverečním. Díla s názvy jako „Čtvercová farma", „Místnost paměti“ a „BBQ věž" budou zveřejňovány od poloviny září a dostane se jim pochopitelně pozornosti i v digitálních kanálech značky. 

Kam dál?

Připomeňte si 8 nejlepších kampaní Hornbachu vzniklých ve spolupráci s agenturou Heimat.

 

Tip redakce

 

„ChatGPT je mrtvý. Toto je 20 AI nástrojů vzniklých tento týden, bez kterých se vaše podnikání nemůže obejít.“

Podobná prohlášení vídáte zejména na LinkedInu zas a znovu. Jenom pravděpodobně nemáte další 3 životy, abyste měli čas něco z toho skutečně ověřit.

Jsme na tom podobně, a i to je jeden z důvodů, proč jsme se v Marketing Journalu spolu s jeho vydavatelem, PR a digitální agenturou Focus, rozhodli uspořádat setkání AI Connect.

 

Co na něm uvidíte?

5 uznávaných profesionálů z různých oborů, kteří vám v krátkých přednáškách poví, jak jim reálně AI pomáhá v jejich práci a podnikání.

 

Žádná omáčka ani teoretické debaty o tom, kdy nás AI zahubí.

Žádná etická dilemata.

Prostě jen příklady z praxe. 

 

Buďte u toho!

 

AI Connect

Kdy: 21. září 2023

Kde: Impact Hub Praha D10       

Podívejte se na medailonky řečníků a plné anotace prezentací.

Kupte si vstupenku za zvýhodněnou early bird cenu ZDE.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: