Život není jako z katalogu IKEA. I proto v její nové kampani zvrací žena na pohovce do kýble a pes čůrá na koberec

5. 10. 2023 | Petr Michl
Zvratky, psí čůránky a nepořádek po dětech – i to patří do občasné výbavy domácností. IKEA ve své nové kampani stírá reklamní pozlátko a ukazuje scény ze svého katalogu potřísněné životem, jaký je.



Žít život jako v katalogu? Kdo by to nechtěl. Kdyby byl podle toho v katalogu IKEA, vše by bylo čisté a dokonalé uspořádané. Málokdo ovšem takovýto život má, a to dokonce navzdory domácnosti vybavené ve švédském nábytkářském řetězci. A ten to v nové kampani pro Norsko naplno přiznává.

Tento realistický přístup aplikuje ve 3 spotech a z nich vycházejících vizuálech pro další formáty.

V prvním hraje roli matka, která leží na pohovce a zvrací do kýble, zatímco si její dcera hraje v obývacím pokoji. Mladší si to možná spojí s následky pařeb, při nichž vypili příliš mnoho. Ti s rodičovskou zkušeností ale klidně mohou vidět matku jako oběť další „rýmičky ze školky“, po které má vaše dítě maximálně nudli u nosu. Vy ale máte pocit, že nastala vaše poslední hodinka a před duší vypustíte ještě řadu tělních tekutin. V tomto případě na pratelný povlak na gauč. 

 

Další reklama je o psovi, který se rozhodne vyčůrat na koberec v ložnici svých majitelů. Ještě štěstí, že tento koberec z IKEA jde vyprat. 

 

Poslední je už odlehčenou verzí a znázorňuje dozvuky oslavy náctiletých dětí, kteří dokázali s přáteli přeměnit obývací pokoj na smetiště. Produktovým dodatkem je zde to, že v IKEA (v Norsku) si můžete objednat část náhradních dílů k zakoupenému zboží online, a to dokonce zdarma. 

 

Je trochu těžké vidět naše produkty v televizi pokryté zvratky nebo psími čůránky,“ uvedla v tiskové zprávě manažerka komunikace v IKEA Norsko, Annika Mørch Asté. „Ale život není vždy tak čistý a uklizený, jak ukazují naše katalogy, takže si myslíme, že je skvělé, že kampaň odráží právě to."

Někdejší autor námětů kampaní pro Esprit, Chanel nebo Benetton, Oliviero Toscani, označil reklamu jako navoněnou zdechlinu. Tyto spoty od IKEA jsou ovšem prosté jakýchkoliv parfémů či zkrášlovačů a ukazují i ty scény z domova, které byste si raději odpustili. Značka tím ovšem naznačuje, že je s vámi i při nich, a je tu tak „pro život, jaký je“. Obnažit reklamní pozlátko na „domácí dřeň“ jí pomohla agentura Try (Oslo).

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: