Reklama týdne: Australian Lamb překonává generační propast grilovaným jehněčím

9. 1. 2024 | Petr Michl
Dle popkultury a médií se může zdát, že různé generace představují prakticky odlišné živočišné druhy. Boomeři prý nejsou schopni zvládnout základy technologie, zatímco zoomeři tráví každou volnou chvíli tancováním na TikToku a mileniálové utrácejí příliš mnoho za avokádové toasty a řemeslné pivo. Dá se tato generační propast překonat? Odpověď nabízí nejočekávanější reklama roku v Austrálii od grilování milující značky Australian Lamb.

Jako o reklamním svátku se v mezinárodním kontextu mluví o zveřejnění vánočního spotu obchodního řetězce John Lewis nebo o únorovém Super Bowlu. Dopad překračující domácí australské hranice má ale každoroční výpravný reklamní spot společnosti Meat & Livestock Australia (MLA), konkrétně její značky zaměřené na jehněčí maso, Australian Lamb. Přichází na začátku lednu, z pohledu „protinožců“ na startu letní barbecue sezóny. Grilovaná flákota masa v něm zpravidla řeší celospolečenské problémy a nejinak je tomu i letos, kdy dokáže překlenout mezigenerační propast.

Ta je v 3minutové reklamě viditelná běžným okem, dokonce připomíná rozpojení tektonických desek. Každý výkřik od boomerů typu: „Nezapomeňte na to, že to my jsme vám vynalezli váš drahocenný internet,“ ji přitom zvětšuje. Svůj podíl viny ovšem pochopitelně nese každá generace. Ale existuje tu cesta nápravy. Podívejte se na ni ve videu níže.

V MLA si dokonce před tvorbou kampaně nechali vytvořit průzkum. Ten odhaluje, že přes všechny mezigenerační odlišnosti se dají najít i věci, které lidi v různých věkových skupinách spojují. Mladí jsou možná přitahování hypnotickou silou displejů svých mobilů více, ale na tom, že to není nic příjemného se shodně 57 % Australanů. 

Australané přiznávají, že přijímají to nejlepší od jiných generací, přičemž 66 % z nich souhlasí s tím, že trávení času s jinými generacemi rozšiřuje jejich pohled na svět.

39 % mileniálů tvrdí, že milují krásně upravenou zahradu, která je stereotypně doménou starších generací, zatímco 37 % příslušníků generace Z přiznává, že sami používají také slang jiných generací. Dosti překvapivé je to, že „zoomeři“ nevěří, že starší generace jde vinit z nedostupnosti bydlení a problémů s životními náklady, přičemž 46 % z nich souhlasí s tím, že sociální nerovnosti jsou doménou veřejné politiky.

A především 93 % Australanů souhlasí s tím, že trávení času s jinými generacemi má pozitivní dopad, včetně 63 %, kteří tvrdí, že to přináší hodnotu do jejich života.

 

Popkultura by nás mohla přesvědčit, že různé generace jsou prakticky odlišnými druhy. Boomeři prý nejsou schopni zvládnout základy technologie, zatímco zoomeři tráví každou volnou chvíli tancováním na TikToku a mileniálové utrácejí příliš mnoho za avokádové toasty a řemeslné pivo,“ uvedl manažer pro australý trh v MLA, Graeme Yardy, a dodal:

Ve skutečnosti nás však mnohem více věcí spojuje než rozděluje, a právě o tom je letošní kampaň Summer Lamb. Ať už je to láska k našim sportovním hrdinům nebo k naší krásné krajině, to nejlepší z Austrálie nás vždy spojuje. Jak lépe překonat generační rozdíly než u velkolepého australského jehněčího BBQ, které sjednocuje! Jehněčí by mělo být na nákupním seznamu každého, kdo chce letos v létě slavit."

Uvidíme tedy, jestli grilované maso bude tím správným tmelem společnosti. Výhodou je, že konzumace jehněčího není — na rozdíl od vepřového nebo hovězího — nazírána negativně žádným velkým náboženstvím. Něco nám ale říká, že vegani a vegetariáni nejen z generací Y a Z tak nadšení nebudou. 

 

Tip redakce

Připomeňte si některé z minulých kampaní Australian Lamb. Třeba tu,  kdy k obří revoluci stačila jedna prasklina ve zdi a mlsný stařík.




Podívejte se také na spot  „The lost country of Pacific“, který  oslavuje šťastné znovushledání Austrálie se zbytkem světa po časech covidové izolace. A to vše je možné jen díky voňavé kotletě ze 100% australského jehněčího.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: