Virál od Maybelline: i metro v Londýně může používat řasenku

13. 7. 2023 | Petr Michl
Nastupte do expresu Sky High Mascara. Záběry z vylepšování řas u londýnského vozu metra nebo tradičního doubledeckeru se staly virální. Zachycují ale realitu?

 

Je poměrně vzácným úkazem, když se reklama stane virální ještě předtím, než ji značka oficiálně uvede. Podařilo se to ovšem záběrům z Londýna s vozem metra a autobusem doubledeckerem s řasami, jejichž objemu pomáhá obří řasenka od značky Maybelline.

Už minulý týden začaly obíhat TikTokem. Až před 5 dny pak značka na svém instagramovém profilu uvedla:

„Nastupte do expresu Sky High Mascara. Poté, co jsme se dostali do newyorských ulic, přebíráme Londýn. Jsme na cestách s řasenkou #SkyHighMascara, která pozvedne vaši hru s řasami na novou úroveň. Obslouží řasy neomezené délky a dodá jim plný objem.“

Kumulované počty zhlédnutí jdou do desítek milionů jen na TikToku, ale dosahují na vysoké počty i na dalších platformách (třeba zde na Twitteru má video přes 17 milionů zhlédnutí). Lidé obdivují to, co bylo na outdoor reklamě vždy přitažlivé: když dokázala překročit tradiční konvence svého formátu a nějak obohatit veřejný prostor. A řasa na kabině vozu veřejné dopravy o velikosti rozměrného slunečníku danou podmínku splňuje.

Akorát, že tedy ne tak docela. Deník The Evening Standard sice ve své online verzi informuje o nadživotních řasenkách instalovaných na mnoha zastávkách po městě. Portál Marketing Mag nicméně upozorňuje na to, že se jedná o CGI efekty. Bohužel se podobné scény odehrály jen ve zcela fiktivní realitě. Marketingový tým společnosti Maybelline se zdokonalil v oboru hyperrealistické animace natolik, že velká část publika uvěřila tomu, čemu chtěla — tedy prostředkům hromadné dopravy v Londýně s řádně opečovávanými řasami.

Značka tradičně spojená s New Yorkem takto dobývá i další významnou metropoli. Pro Maybelline je jistě dobré, že mezi komentáři pod virálně šířenými videi nejsou jen zvolání nadšení z nezvyklé podívané, ale i pozitivní zkušenosti žen s řasenkou Sky High Mascara, která se údajně jen tak nerozpustí. To by se jistě v deštivém Londýně hodilo a ne pouze autobusům. Dojem, že by to skutečně potřebovaly, ale byl tentokrát jen součástí jedné velké marketingové iluze.

Kam dál?

Jeden z důvodů úspěchu marketingové akce Maybelline je stará dobrá „antropomorfizace“. Lidé ze své přirozenosti nachází lidské tváře ve skalách, mracích i u živých zvířat, například u psů nebo pand. A velmi ochotně tak ale učiní i u domů. Své o tom ví i kanadská síť optik, která  nasadila na budovy brýle.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: