Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
8. 12. 2016 | Petr Michl

Vánoční reklama týdne: Allegro — English For Beginners



Klient: Allegro

Agentura: Bardzo

Země: Polsko

Už jsme si zvykli na to, že nejlepší vánoční reklamy pocházejí z Velké Británie a zpravidla propagují obchodní dům John Lewis. Letos se ovšem objevil na scéně zdatný konkurent a — světe, div se — přichází z Polska. Pro tamního online giganta Allegro vytvořila varšavská agentura Bardzo tříminutový spot s dvojjazyčným názvem Czego szukasz w Święta? | English for beginners, který měl už od začátku ambice na globální úspěch. Nemluví se v něm totiž polsky, hlavní hrdina, starší pán Robert, se učí anglicky. A pomáhá si s papírky, které lepí doslova na vše, dokonce i na svého roztomilého psa, nezbytnou součást každé pořádné vánoční reklamy. Proč to ale všechno dělá? Na to se podívejte sami.

Všichni jsme si mysleli, že lekce angličtiny Robert cvičí pro to, aby mohl říct: I love you," distingované dámě někde za Lamanšským průlivem. Ve skutečnosti chtěl být jen dobrým dědečkem. To, že je jeho malá vnučka černoška, jen zdůrazňuje poselství univerzální lásky. A přesně proto je také video virální a za necelý týden má již na YouTube téměř 7 milionů zhlédnutí na oficiálním kanále Allegra, zatímco další miliony sbírá na Facebooku a jiných platformách, které ho přebírají.

Srovnejte to s reklamou Ty pravé Vánoce s Pilsner Urquell. Je dobře natočená, má nostalgický, ryze český hudební podkres a vypadá skvěle. Příběhu ale chybí expozice, která by nám vysvětlila, proč je setkání otce s rodinou tak vzácné. Motiv s těžce sháněnou vánoční ozdobou není příliš silný a na samotném srazu na Štědrý den není tolik výjimečného. Ve výsledku jde o reklamu, která sdělí ty správné emoce a možná i trochu pohladí po duši, ale tak nějak předvídatelně — ne dostatečně, abyste klikli na tlačítko „share".

Spotu English for beginners ale ty správné virální ingredience nechybí. I díky použití angličtiny se navíc stal globálním reklamním hitem, prvním, který pochází z Polska. 

Kam dál?

Jde o skutečně nejlepší reklamu letošní vánoční sezóny? To posuďte až poté, co dokoukáte našeho dosavadního favorita, spot #BusterTheBoxer od obchodního domu John Lewis.



Ten má zatím jen na YouTube přes 21 milionů zhlédnutí. Ani bychom se však nedivili, kdyby ho reklama od Allegro dohnala.

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: