Paralympionici představili kampaň k Paříži. Ukazují v ní, že jsou 'stejní, ale jiní'

26. 4. 2024 | Petr Michl
„Stejná přilba, stejný okruh, stejná dřina. Jediný rozdíl je, že mě po šlapání nebolí nohy,“ říká v kampani Českého paralympijského výboru handicapovaný cyklista Patrik Jahoda, jenž svůj handbike pohání rukama. Ukazuje tak, že paralympiáda a její účastníci by neměli stát někde stranou. Podívejte se na další vizuály výborné kampaně.

Paralympijský tým České republiky představil novou kampaň nazvanou „Stejní, ale jiní". Klade si za cíl upozornit na rozdíly, kterým čelí paralympionici ve srovnání se zdravými sportovci. Přestože podávají špičkové výkony a tvrdě trénují, musí překonávat o něco více překážek.

„Držíme se hesla sport je jenom jeden, vždyť parasport přináší úplně stejné emoce, bez rozdílu. Chceme, aby fanoušci vnímali parasportovce jako špičkové atlety, aby jejich závody a zápasy prožívali, aby jim na jejich výkonech opravdu záleželo. Věříme, že naše kampaň k tomu může výrazně pomoct,“ říká Zbyněk Sýkora, předseda Českého paralympijského výboru.

Hlavním záměrem je zvýšit povědomí o paralympijských sportovcích jako o špičkových atletech a podpořit zájem fanoušků o jejich závody a výkony. „Chtěli jsme poukázat na to, co parasport a běžný sport spojuje, ale zároveň s nadsázkou a černým humorem upozornit na rozdíly,“ vysvětluje Tereza Eliášová, ředitelka marketingu a médií ČPV.

Ve veřejném prostoru a v médiích se objeví i následující vzkaz handicapovaného cyklisty Patrika Jahody, jenž svůj handbike pohání rukama:

„Stejná přilba, stejný okruh, stejná dřina. Jediný rozdíl je, že mě po šlapání nebolí nohy.“

 

Sám závodník je z kampaně nadšený. „Obrovsky se mi líbí! Staví nás na stejnou úroveň, jako zdravé sportovce, přesně tak to má být. Slogan »Stejní, ale jiní« krásně ukazuje, že opravdu nezáleží na tom, jestli sportujete s handicapem nebo bez něj. Jde o radost ze sportu a úsilí, které do toho dáváme, to je stejné pro každého,“ říká Jahoda.

První velkou reklamou je speciální paralympijská tramvaj, která již několik dní jezdí po pražských ulicích.

 

Plné tempo pak kampaň vzniklá ve spolupráci Českého paralympijského výboru s VML nabere v létě a vrcholí během paralympijských her v Paříži. Její součástí budou i dva videospoty režírované Veronikou Jelíškovovou, k nimž složil hudbu Ivan Zachariáš. 

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: