Studie: Top 30 měst v České republice dle počtu online objednávek

12. 1. 2016 | Petr Michl

Mezi městy, kde se v minulém roce nejvíce nakupovalo on-line vévodí nikterak překvapivě Praha. Přes 16 % všech on-line objednávek putovalo právě do hlavního města. Moravskoslezský kraj pak vykazuje menší zájem o e-shopy než ostatní regiony. Tento článek obsahuje přehled 30 top měst dle velikosti podílu na celkovém počtu objednávek uskutečněných na internetových obchodech stojících na rozšířené e-shopové platformě Shoptet.

Lidé minulý rok utratili v e-shopech 81 miliard Kč. Z peněz vydaných zákazníky na e-shopech s technologickým řešením od Shoptetu putovalo přes 16 % z kapes Pražanů.Nepochybně svou roli tu hraje i samotný počet obyvatel, z celkového počtu tu žije 12 %. E-shopy hojně využívají i přes fakt, že v hlavním městě se dá v kamenných obchodech koupit prakticky cokoli a jsou lehce dosažitelné. „Lidé v Praze častěji využívají e-shopy ze dvou hlavních důvodů. Nechtějí zbytečně trávit čas nákupy, který mohou věnovat něčemu jinému, ať už práci, kultuře, sportu nebo rodině. Je jednodušší si zboží vybrat, objednat on-line a nechat dopravit nebo osobně vyzvednout. Druhým faktorem je skutečnost, že tráví oproti ostatním více času v MHD. Ten díky mobilním zařízením mohou využít právě k on-line nákupů,“ míní Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Naopak lidé žijící v Moravskoslezském kraji o nákupy v e-shopech nemají až takový zájem. Příkladem jsou města jako Havířov, Opava nebo Frýdek-Místek. Počet jejich objednávek odpovídá městům, které mají o desítky tisíc obyvatel méně. „Jedná se o kraj, kde je dlouhodobě nejvyšší nezaměstnanost. Očekával bych, že lidé budou vzhledem k nižším cenám více nakupovat on-line,“ komentuje Miroslav Uďan a dodává: „Obecně lze říci, že v menších městech e-shopy využívají především pro objednání zboží, které nemají možnost koupit ve svém okolí. Lidé využívají internetové obchody ve všech koutech ČR, příkladem je nespočet objednávek z nejmenších obcí jako je Boží Dar (196 obyvatel) nebo Loučné pod Klínovcem (91 obyvatel)."



Zdroj: Procenta objednávek – Shoptet; Počet obyvatel - Sčítání lidu, domů a bytů v roce 2011

Štítky dokumentu: E-Commerce Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:
Podobné články: