Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
12. 1. 2016 | Petr Michl

Studie: Top 30 měst v České republice dle počtu online objednávek

Mezi městy, kde se v minulém roce nejvíce nakupovalo on-line vévodí nikterak překvapivě Praha. Přes 16 % všech on-line objednávek putovalo právě do hlavního města. Moravskoslezský kraj pak vykazuje menší zájem o e-shopy než ostatní regiony. Tento článek obsahuje přehled 30 top měst dle velikosti podílu na celkovém počtu objednávek uskutečněných na internetových obchodech stojících na rozšířené e-shopové platformě Shoptet.

Lidé minulý rok utratili v e-shopech 81 miliard Kč. Z peněz vydaných zákazníky na e-shopech s technologickým řešením od Shoptetu putovalo přes 16 % z kapes Pražanů.Nepochybně svou roli tu hraje i samotný počet obyvatel, z celkového počtu tu žije 12 %. E-shopy hojně využívají i přes fakt, že v hlavním městě se dá v kamenných obchodech koupit prakticky cokoli a jsou lehce dosažitelné. „Lidé v Praze častěji využívají e-shopy ze dvou hlavních důvodů. Nechtějí zbytečně trávit čas nákupy, který mohou věnovat něčemu jinému, ať už práci, kultuře, sportu nebo rodině. Je jednodušší si zboží vybrat, objednat on-line a nechat dopravit nebo osobně vyzvednout. Druhým faktorem je skutečnost, že tráví oproti ostatním více času v MHD. Ten díky mobilním zařízením mohou využít právě k on-line nákupů,“ míní Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Naopak lidé žijící v Moravskoslezském kraji o nákupy v e-shopech nemají až takový zájem. Příkladem jsou města jako Havířov, Opava nebo Frýdek-Místek. Počet jejich objednávek odpovídá městům, které mají o desítky tisíc obyvatel méně. „Jedná se o kraj, kde je dlouhodobě nejvyšší nezaměstnanost. Očekával bych, že lidé budou vzhledem k nižším cenám více nakupovat on-line,“ komentuje Miroslav Uďan a dodává: „Obecně lze říci, že v menších městech e-shopy využívají především pro objednání zboží, které nemají možnost koupit ve svém okolí. Lidé využívají internetové obchody ve všech koutech ČR, příkladem je nespočet objednávek z nejmenších obcí jako je Boží Dar (196 obyvatel) nebo Loučné pod Klínovcem (91 obyvatel)."



Zdroj: Procenta objednávek – Shoptet; Počet obyvatel - Sčítání lidu, domů a bytů v roce 2011

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: