Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
18. 5. 2017 | Kateřina Tauchenová

Správci facebookových skupin mohou nově filtrovat žádost o členství pomocí otázek

Po nástroji, který by usnadnil filtrování žádostí o členství v uzavřených skupinách, volali jejich správci už dlouho. Pokud totiž spravujete skupinu o několika stovkách či tisících členech, těžko můžete každého z nich znát či si jej alespoň pořádně prověřit. S každým nově schváleným členem tak riskujete, že právě tento uživatel vám bude ve skupině dělat nepořádek – ať už ve formě nevhodných příspěvků a komentářů, nebo spamování různých obchodních nabídek či reklam.

Facebook se teď rozhodl tento rozhodovací proces alespoň trochu ulehčit. Správce každé skupiny může pomocí jednoduchého formuláře vytvořit krátký dotazník o třech otázkách, na které musí každý žadatel odpovědět ještě před tím, než se jeho žádost o přijetí odešle správci skupiny. Maximální délka každé odpovědi je stanovena na 250 znaků. Správci pak mohou podle odpovědí získat alespoň přibližnou představu o tom, kdo daný uživatel je a zda je vhodné jej do skupiny přijmout. Žádosti pak budou moci správci skupiny přijímat a zamítat jednotlivě i hromadně.

Až doposud mohli správci, kteří si chtěli žadatele o členství prověřit, využít pouze posílání soukromých zpráv. Každému žadateli však museli poslat samostatnou zprávu a často se stávalo, že tyto zprávy padaly do složky ostatní, protože daní uživatelé neměli správce skupiny ve svých přátelích. Tento problém nyní odpadá a správci navíc mohou otázky odesílat hromadně všem žadatelům a jejich odpovědi mít přehledně shrnuté na jednom místě a nikoliv v desítkách soukromých zpráv.

Systém fungování a možného nastavení filtrování žádostí je názorně vysvětlen na schématu, které publikovala společnost Grytics věnující se analytice sociálních sítí.

Kliknutím na obrázek jej zobrazíte v plném rozlišení.

Tento nástroj by měl skupinám pomoci alespoň částečně vyřešit potíže s falešnými účty, spamováním a trollením obsahu ve skupinách. Eliminace těchto problémů je pro Facebook poměrně zásadní, protože jedním z jeho hlavních dlouhodobých cílů je „vytvoření celosvětové komunity, která slouží všem".

Stávajících členů skupin se změna nijak nedotkne, pokud ale máte ve své skupině z posledních dnů či týdnů několik nevyřízených žádostí o členství, můžete dotazník vytvořit a hromadně jej zaslat všem čekatelům na přijetí.

Nástroj už je dostupný i v České republice. Jak velkým přínosem por fungování skupin bude, rozhodne mimo jiné i to, kolik času a energie budou jejich správci ochotni věnovat pročítání a filtrování odpovědí.

Zdroj: WeRSM

Kam dál?

Nástroj na filtrování žádostí o přijetí není jedinou novinkou, kterou Facebook do fungování skupin přidal. Na konci března například umožnil přidávání příspěvků do skupin jménem stránek. 

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: