• Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
23. 5. 2012 | Petr Michl

Microsoft má novou „sociální síť“ So.cl. K čemu je dobrá?

Microsoft spustil novou sociální síť So.cl. To, že se tak stalo zcela beze snahy o mediální pozornost během víkendu po veřejném úpisu akcií Facebooku, o lecčem svědčí. So.cl nechce konkurovat FB, ani Google+ či Twitteru. Prezentuje se spíše jako skvělý nástroj pro sdílení informací pro studenty. Ve skutečnosti je ale hlavně prostředkem proto, jak vylepšit vyhledávání Bing s pomocí informací o uživatelích se skutečnou identitou. Svým způsobem tedy sdílí účel s Google+, pro který je cenná i početná „sbírka mrtvých duší“, pokud vyplnila u přihlášení své jméno, některé demografické údaje a je při surfování po internetu ve „stavu +1“.

 

Propojení s Bing je zřejmé, So.cl je nicméně prací vývojářů z jiné divize Microsoftu, Fuse Labs. První detaily byly prozrazeny již v prosinci. Víkendová změna znamená přechod z více než půl roku trvající fáze beta do té dospělé. Deklarovaným cílem je podpořit spolupráci a vylepšit sociální vyhledávání za účelem učení na akademické půdě. K So.Cl se jde přihlásit i přes Facebook účet (+ Microsoft Live ID) a na Facebook jdou jednoduše sdílet i některé akce, což jen potvrzuje, že tu žádná konkurence zavedeným značkám zamýšlena není.

So.cl uvádí otevřené vyhledávání - tedy takové, kdy mohou být vaše vyhledávání pozorována jinými uživateli nebo třetími stranami. V tomto „sdílecím módu“ jsou pak pochopitelně i komentáře a „líbí funkce“. Vše lze samozřejmě přepnout i do režimu zachovávajícího soukromí. Vše to má být dobré například pro snazší vytváření rešerší pro skupinu studentů se stejným zadáním. Užitečné je, že z vyhledaných pojmů lze vytvořit jakousi tabuli, jež může cestu za nejen akademickým cílem zpřehlednit. Sdílený obsah může zahrnovat mimo linků i text, fotografie a videa. Virtuální nástěnkáři tak nyní nemusí být pouze na Pinterestu.

Funkce „riff“ umožňuje přidávat relevantní informace v podobě komentářů a nálezů vyhledávání. „Video parties“ se v mnohém podobají Google Hangouts, umožňují sledovat video a přitom spolu vzájemně komunikovat. Lze se také přihlásit k news feedu od určitých uživatelů. Ačkoliv není So.cl součástí Bing, všechno vyhledávání se samozřejmě děje přes něj. Jen tak může So.cl plnit svoji funkci vylepšování jeho funkčnosti. V sekci často kladených otázek je také uvedeno, že účet i veškerá historie lze smazat. Smazaná data sdílená s třetími stranami ale pochopitelně odstranit nejde.

 

Ač je účel v pozadí zřejmý, není třeba projekt jako takový odsuzovat. Jeho funkčnost napovídá, že by skutečně mohl spolupráci studentů usnadnit. Myšlenkové pozadí za jeho vznikem vám pomůže více odhalit např. článek Microsoftu zpovídající přímo pracovníky z Fuse Labs.

Zdroje: research.microsoft.com, www.techcrunch.com, www.mashable.com
 

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: