Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
28. 1. 2016 | Petr Michl

Faceboook zažil dosud nejsilnější kvartál. Jeho obrat se blížil 6 miliardám dolarů

Vánoční sezona je pro online prodejce zpravidla tou nejdůležitější a odrazilo se to i na ekonomických výsledcích Facebooku. Ten uvedl na včerejším představení ekonomických výsledků za 4. kvartál loňského roku, že se jednalo o jeho dosud nejúspěšnější čtvrtletí.

Obrat se mu zvýšil na 5,84 miliard dolarů, loni přitom utržil za stejné období 3,85 miliardy a jeho čistý zisk činil 701 milionů. Letos se však vyšplhal na více než dvojnásobek, konkrétně na 1,56 miliardy dolarů.

Naprostou většinu obratu Facebooku tvoří reklamní příjmy, které se na něm ve 4. kvartále 2015 podílely 5,6 miliardami dolarů, o 400 milionů více, než činily odhady analytiků. V meziročním srovnání za dané období narostly reklamní příjmy o 3,6 miliardy.

Geograficky je zdaleka nejdůležitější pro Facebook oblast USA a Kanady, která generovala 2,8 miliardy dolarů reklamních příjmů. Inzerenti z Evropy přispěli částkou 1,4 miliardy dolarů.

Zajímavé je srovnání obratu na uživatele, zde je mezi regionem USA a Kanada a Evropou ještě větší rozdíl. Průměrné reklamní příjmy na evropského uživatele činí 4,5 dolaru, u prvním případě to je 13,5 dolaru. Trhy v Asii, Pacifiku i Africe představují nicméně stále příležitost k růstu. Příjmy na uživatele zde nepřesahují ani v jednom případě 1,6 dolaru.



Růst uživatelské základny je nyní již velmi pozvolný. S 1,04 miliardami denně aktivních uživatelů v Q4 můžeme mluvit o nárůstu jen 40 milionů uživatelů oproti třetímu kvartálu loňského roku. V posledním kvartálu roku 2014 měl přitom Facebook 890 milionů aktivních uživatelů.

Čím dál výraznější je svázanost Facebooku se sférou mobilních zařízení. 80 % z jeho reklamních příjmů v Q4 2015 pochází z mobilních zařízení. Tento údaj se nezdá nijak přehnaný, pokud dodáme, že počet uživatelů, kteří přistupují na Facebook alespoň jednou měsíčně pouze z mobilních zařízení, stoupl v posledním kvartále na 823 milionů, v třetím kvartále roku 2015 to bylo přitom jen 727 milionů uživatelů.

Zdroj: MarketingLand

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: