Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
19. 2. 2016 | Petr Michl

Dětská knížka Penny The Pirate dokáže nahradit vyšetření u očního lékaře

Mnoho malých dětí si zbytečně kazí zrak. Bojí se jít k očnímu lékaři, a tak rodičům o tom, že nevidí tak úplně skvěle, raději neříkají. Přesně s tímto problémem se rozhodl bojovat australský prodejce brýlí OPSM.

Vytvořil proto ve spolupráci s reklamní agenturou Saatchi and Saatchi dětskou knížku a aplikaci s názvem Penny The Pirate, která prověří zrak podobně jako návštěva očního lékaře. Nikdo nic podobného předtím nevytvořil, a tak byl k jejich tvorbě přizván nejen kreslíř Kevin Waldron, ale také odborníci z univerzity v Melbourne. Cílem bylo vyvinout identifikátory třech nejčastějších problémů dětského zraku a integrovat je do příběhu. Ty pak byly převyprávěny formou dětské knížky a také interaktivní aplikace. Rodiče, kteří si četli s dětmi, mohli díky otázkám zaměřeným na to, co děti na jednotlivých stránkách vidí, odhalit vady zraku a poté je začít řešit.

Elektronická i papírová varianta se staly legislativně schválenými medicínskými pomůckami. Na Novém Zélandu a především v Austrálii nepomáhají pouze v případě dětí, které se bojí doktorů. V obou zemích existuje mnoho rodin žijících daleko od větších měst, kde jsou oční lékaři k dispozici. Tištěnou knihu mezi sebou rodiče sdílí skrze iniciativu Pass it On" a aplikace se stala v Austrálii nejstahovanější v kategorii Health and Fitness na iTunes. I díky tomu bylo vyšetřeno přes 300 tisíc dětí. Rodiče, kteří zjistili, že je se zrakem jejich dětí něco v nepořádku, si navíc mohli na stránce věnované knize objednat vyšetření u OPSM.

Společnosti OPSM se podařilo něco, co je v marketingu ne zrovna každodenní situací. Vytvořila obsahový projekt, který pomáhá stovkám tisíc dětí. Přitom nejde jen o CSR, ale zároveň o úspěšný prodejní nástroj. Děti se špatným zrakem si totiž pořizují brýle a dělají to velmi často právě u OPSM.

Kampaň si vysloužila 8. místo v žebříčku těch nejvíce oceňovaných kampaní v rámci světových kreativních soutěží sestavovaném Best Marketing International. Tato společnost pořádá světové konferenční turné The Best of Global Digital Marketing, které zavítá 23. února také do Prahy. Jeho návštěvníky čeká podrobné vysvětlení anatomie úspěchu těch nejzajímavějších digitálních kampaní loňského roku. Více detailů o této události zjistíte v programu akce.

 

 

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: