• Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
23. 4. 2012 | BD

Budoucnost peněz v mobilním věku

Mobilní platby jsou v Evropě zatím spíše teoretickou než praktickou možností. V USA se ovšem předhánějí zavedené společnosti i startupy v nabízení svých řešení, a tak se tento segment zdá jako jeden z nejdynamičtějších. Pro obchodníky i zákazníky je k dispozici celá řada způsobů, jak na mobilu utrácet peníze za různé zboží, a jejich používání se stále rozšiřuje. Přesto se jedná stále o hodně marginální způsob platby. Jaké jsou vyhlídky do budoucnosti? Dočkáme se skutečně masového rozšíření?

Na začátku letošního roku provedla společnost Chetan Sharma průzkum zaměřený na budoucnost mobilního trhu. Dotazováni byli manažeři, vývojáři a další zasvěcení lidé z mobilních společostí a zainteresovaných startupů. Podle většiny respondentů jsou mobilní platby průlomovou mobilní kategorií.

Masivní rozšíření mobilních plateb ale závisí i na větším rozšíření dostatečně výkoných zařízeních mezi uživateli a větší důvěře v mobilní platby. Podle průzkumu provedeného Pew Internet & American Life Project tak čeká mobilní platby úspěch až za několik let, kdy tyto požadavky naplní. Více jak polovina dotázaných odborníků (65 %) se v rámci výzkumu ztotžnila s tvrzením, že do roku 2020 bude většina lidí zcela běžně používat chytrá zařízení při nakupování a pěněžních transkacích. Peníze a kreditní karty postupně ustoupí tzv. mobilní peněžence.

Aby se mobilní peněženka stala skutečností, bude potřeba hlavně zapracovat na bezpečnosti mobilních finančních transakcí. Pomoct rozšířit tento způsob platby by pak mohly i speciální pobídky ve formě odměn a různých výhod. Asi to bude trvat trochu déle, ale podle předpovědí odborníků nakonec mobilní peněženka vystřídá tu současnou koženou.

Zdroj: www.marketingland.com

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: