Audience Network může nově cílit i na neuživatele Facebooku

1. 6. 2016 | Jakub Hort
Vyhybáte se Facebooku? To ale neznamená, že by nemohl sledovat vaší aktivitu a zobrazovat vám reklamu.

 Když Facebook před dvěma lety uvedl Audience Network, hlavním cílem bylo dostat reklamu i za hranice této sociální sítě. Tehdy to znamenalo zobrazování mobilních reklam v aplikacích třetích stran. Na začátku toho roku zamířila tato reklamní síť i do sféry mobilního webu. Nyní se nově budou moct reklamy zobrazovat i lidem, kteří vůbec nemají na Facebooku založený účet.

Audience Network byla limitována cílením na uživatele největšího sociálního média, tuto bariéru nyní ale Facebook odstranil. Dalo by se oponovat, že na Facebooku se vyskytuje obrovské množství lidí už teď, Mark Zuckerberg ale nebude spokojený, dokud nebude moci reklamu cílit na úplně všechny uživatele internetu. A právě k tomu se nyní schýlilo. 


Ukázky bannerových ploch v Audience Network, které i v menších formátech dokáží díky overlay prostředí zatmavujícímu obsah webu upoutat plnou pozornost.

Facebook na svém blogu oznámil, že rozšířil možnosti cílení Audience Network na všechny uživatele, ať mají svůj vlastní účet, nebo nemají. „Vylepšujeme Audience Network, aby vydavatelé a vývojáři mohli lépe cílit svojí reklamu a to i na uživatele, kteří nemají svůj vlastní účet na Facebooku,“ oznámil na blogu Andrew Bosworth, VP reklamního oddělení. V praxi toho Facebook dosáhne pomocí cookies anebo like tlačítek a pluginů vložených na stránkách třetích stran. Všichni uživatelé stránek nebo aplikací využívajících Audience Network mohou být nyní zacíleni pomocí Custom Audiences, Lookalike Audiences apod. Důležité je slovo všichni, tedy i uživatelé nezaregistrovaní v databázi Facebooku.

Obecně lze říci, že Facebook představuje vylepšenou Audence Network jako nejlepší platformu pro mobilní reklamu. To dokazuje i další komentář Boswortha: „Mobilní reklamy jsou často proti našim standardům. Snažíme se zajistit, aby byly pro uživatele co nejvíce příjemné a nekazili jim zážitek z prohlíženého webu.“

Tímto vylepšením Audience Network Facebook nabídne kvalitnější reklamu a také lepší uživatelskou kontrolu nad zobrazovaným obsahem. Dalším z cílů je také snížit frustraci mobilních uživatelů, kteří velmi často na nekvalitní reklamu reagují stažením ad blockeru.

Zdroje: NewsroomMarketingLand

Štítky dokumentu: Facebook Reklamy na Facebooku

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: