Značka Knorr infiltruje Fortnite, Minecraft, Skyrim nebo GTA. Vytvořila herní módy, ve kterých vrací zelenině důležitost

21. 3. 2024 | Petr Michl
Mrkev se může ve Fortnite přeměnit v bazuku, kousnutí do brokolice v GTA vám dá superschopnosti v pouliční rvačce. Značka bujónů Knorr láká teenagery na zeleninu tam, kde jsou: v nejpopulárnějších herních titulech.

Oslovit dnes mladé publikum reklamním sdělením není nic jednoduchého. Sférou, kde by to ještě mělo relativně snadno jít, je ovšem gaming. Jeho narušování brandovým sdělením se už věnuje celá řada značek. Často banálními billboardy a jinými reklamními plochami v herních světech. Bujóny Knorr se ovšem rozhodly uvařit mnohem silnější vývar.

S britskou agenturou MullenLowe vytvořil Knorr kampaň #ModTheVeg. V jejím rámci připravil vegetariánské mody do herních hitů Minecraft, GTA V, Skyrim a Fortnite. To vše s cílem propagovat zeleninu. Pobídka k tomu, abyste ve Fortnite při kosení nepřátel kulometem přikusovali virtuální mrkvičku, by asi moc nezabrala. Proto zde mrkev funguje jako obří bazuka. Podobně v GTA V kousnutí do brokolice udělá z vaší hlavní postavy trojnásobnou vazbu ve srovnání s archaickým Pepkem námořníkem. Což je něco, co se při pouličních rvačkách hodí.

Knorr se při propagaci spojil se streamerkou Ninjou, která na Twitch hrála zeleninové módy ke svému publiku 19 milionů followerů.

Globální ředitel značky Knorr, Niek de Rooij, uvedl v tiskové zprávě:

„Jsme nadšeni, že můžeme společně s Ninjou upozornit na tuto nerovnováhu mezi vegetariány ve špičkových hrách po celém světě. Netušili jsme, že je to tak rozšířené, a vsadíme se, že si toho nevšimli ani herní vydavatelé! Cílem této kampaně je, aby se zelenina ve virtuálním světě stala stejně supermoderní jako ve světě skutečném."

Naráží tím na to, že v uvedených herních titulech je i jídlo, které herním postavám dodává energii. A flákoty masa jsou v nich mnohem hodnotnější než zelenina – ať už to je zelí ve Fornite, mrkev v Minecraftu nebo pórek ve Skyrim.

Knorr přitom neprodává zeleninu, ale jakousi esenci zeleniny v kostce, která dle něj posune chuť vařené zeleniny o úroveň výše. A o to samé se pokouší značka i ve svých herních módech. Přihození kostky bujónu do kotlíku s mrkví ve Skyrimu tak například udělá z výsledného vývaru nápoj dávající vám tělo a sílu létajícího draka.

„Když jsme pomáhali společnosti Knorr udělat dobré jídlo neodolatelným, zjistili jsme, že zelenina je často podceňována ve srovnání s jinými druhy potravin. V okamžiku, kdy jsme zjistili, že tato skutečnost platí i ve videohrách, věděli jsme, že s tím musíme něco udělat. Modifikace videoher byla skvělým a zábavným způsobem, jak začít tento problém řešit, vyzvat velké herní vydavatele ke změně a navázat kontakt s mladším publikem," dodal executive creative director v MullenLowe, Carlos Rodriguez.

Nejsme si jistí, že vývojáři her nyní zahoří láskou k zelenině. Pokud jde o energetickou hodnotu na gram, maso má ve skutečnosti lepší bilanci než zelenina, což se odráží i v obvyklém zobrazení ve hrách. Zelenině se v tomto ohledu dokonce někdy i nadržuje. Postavičky z pixelů navíc vyváženou stravu tak nepotřebují. Ti, co je ovládají, ale ano. Silně kreativní infiltrace herního světa značkou Knorr přitom může řadu z nich oslovit. Petici za větší roli zeleniny ve hrách už podepsalo bezmála 12 tisíc lidí.  

 

Kam dál?

O podobnou infiltraci se pokusily už i jiné značky. V roce 2019 získal v Cannes Lions Grand Prix v kategorii Media fast-foodový řetězec Wendy's. Podařilo se mu dívku ze svého loga přeměnit na avatara ve hře Fortnite a pobláznit hráčskou komunitu natolik, že mu pomáhala ničit mrazáky s hovězím. Zjistěte, proč šlo o geniální tah a jak to pomohlo značce.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: