V kampani Lidlu září 'falešní' Robbie Wiliams, Shakira nebo Adele. Jde o jeho zaměstnance

29. 2. 2024 | Petr Michl
Kde sehnat skutečně hvězdná jména do kampaně? V britském Lidlu pověřili HR oddělení.

„Jediný, co ve mně zbylo je strach,
že nebudou znát moje jméno,
že nebudou znát můj ksicht,“

zní část textu titulní písně Adama Mišíka k filmu Banger. Kreativci britského Lidlu se při výběru hlavních postav kampaně na privátní značku parfému řetězce o neznámost tváře vůbec nebáli. Jediné, o co jim šlo, bylo najít skutečně slavná jména. A jejich hledáním nepověřili talentovou agenturu, ale HR oddělení.

Výsledkem je, že parfémy ženské řady SUDDENDLY propagují Adele a Shakira.

 

A svou podporu mužské řadě G.BELLINI propůjčili Robbie Williams a Chris Pratt.

Nejde ovšem hudební hvězdy světového věhlasu ani o hollywoodského herce. Adele Prattley je referentkou ve skladu v Lutonu, Shakira Khan pracuje v prodejně v Lidlu ve stejném městě, Chris Pratt ve skotské obci Preston Grange a Robbie Williams je zástupcem manažera pobočky ve městě Stanningley. Povolání jsou přitom i z právních důvodů uvedena přímo na billboardech

Chief Customer Officer pro britský Lidl, Peter De Roos, uvedl v tiskové zprávě:

„Naši kolegové jsou každý den superhvězdami, takže komu jinému bychom měli zavolat, když jsme chtěli spustit vysoce postavenou kampaň na propagaci našeho parfému, než právě naší Adele, Shakiře, Chrisovi a Robbiemu?“

Zaměstnanci bývají u velkých retailových řetězců obvykle maximálně hvězdami firemních časopisů. Tato kampaň je ovšem dostala na billboardy a udělala z nich hvězdy internetu.  Po celá léta mě lidé zpívali písně Robbieho Williamse, když jsem se představoval, ale teď jsem slavný sám za sebe,“ uvedl pro The Sun Robbie Williams. Chris Pratt pro změnu o kampani nikomu neřekl a užíval si, když se zjevil billboard s jeho tváří vedle pobočky, kde pracuje.

Jsou to laciné hvězdy? Jejich honorář neznáme, ale jde rozhodně o laciný parfém, který stojí 5 liber a 25 pencí — tedy necelých 160 korun. Nedá se ale říct, že by navonět se s ním znamenalo nutně ostudu. Sám řetězec se chlubí, že videa, v nichž o něm lidé na TikToku mluví, mají přes 700 milionů zhlédnutí.

Využít obyčejné lidi s hvězdnými jmény k propagaci není neznámou taktikou. V českém prostředí by to bylo z právního hlediska pravděpodobně na hraně nekalé soutěže, ve v tomto ohledu tolerantnější anglosaské kultuře to takový problém není. A Lidlu se to v tomto případě rozhodně vyplatilo.    

Tip redakce

Velmi podobný trik vytáhla před rokem značka cereálií Surreal. Podívejte se na to v článku

Virál na šikmé právní ploše: cereálie značky Surreal jí Ronaldo nebo Michael Jordan. Akorát ne ti, co si myslíte


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: