Hedepy ukazuje, jak snadné je začít s psychoterapií. S novu kampaní míří poprvé do televize

5. 9. 2023 | redakce, TZ
Více než třetina lidí v Česku se potýká s duševními problémy. Pouhý zlomek z nich je však aktivně řeší. Online psychoterapeutická platforma Hedepy ukazuje v nové kampani, že to jde i s pomocí domova. Se spotem míří i na televizní obrazovky. Zahrnuta bude také outdoorová reklama ve vozech metra doplněna o online komunikaci, a to včetně zapojení influencerů i aplikací, jako jsou Spotify či Tiktok.

Online psychoterapeutická platforma Hedepy zahajuje 4. září rozsáhlou marketingovou kampaň. Jejím hlavním cílem je oslovit lidi, kteří nad terapií přemýšlí, ale z různých důvodů se pro vyhledání vhodného odborníka stále nerozhodli. Hedepy chce zároveň ukázat, že nalezení psychoterapeuta, kterému mohou lidé důvěřovat, je i díky digitalizaci snazší než kdy dřív. Marketingová kampaň bude probíhat do poloviny října, primárně ve formě televizního spotu, se kterým platforma pracuje vůbec poprvé.

Z dat Národního ústavu pro duševní zdraví vyplývá, že se více než třetina lidí v Česku potýká s duševními problémy, které ve větší či menší míře ovlivňují jejich každodenní život. Pouhý zlomek z nich je však aktivně řeší, zbytek dotázaných o něčem takovém pouze přemýšlí. Hlavními důvody bývá ostych si problémy vůbec přiznat a najít někoho, komu se svěřit, mezi ty další patří nejčastěji pochybnosti, zda je vůbec řešený problém natolik zásadní, aby s ním mohl člověk za terapeutem přijít.

Terapie kdykoliv a odkudkoliv – třeba i doma z gauče

Marketingová kampaň platformy Hedepy si klade za cíl ukázat lidem, kteří s terapií váhají, že existuje také online forma psychoterapie, jež by pro ně mohla být řešením. Umožňuje totiž, aby celý proces proběhl na dálku, bez nutnosti dojíždění a v čase, který si člověk sám zvolí. Zároveň úspěšně bojuje se strachem, který klienty od terapie často odrazuje, totiž začít důvěřovat a následně se svěřit někomu, o kom nic neví a s kým mluví vůbec poprvé. Hedepy spolupracuje pouze s ověřenými terapeuty disponujícími adekvátním vzděláním a výcvikem, se kterými se navíc mohou klienti předem seznámit prostřednictvím video medailonků nebo si nechat některého z nich doporučit pomocí párového testu.

Kampaní cílíme primárně na lidi, kteří se potýkají s nějakým trápením, o pomoci ve formě terapii přemýšlí, ale ještě nejsou rozhodnutí ji vyzkoušet. Snažíme se ukázat, že terapie může být příjemná zkušenost a člověk v jejím průběhu nemusí opouštět prostředí, ve kterém se cítí bezpečně a komfortně, že to jde i online z obýváku. Zároveň informujeme o tom, že klientům dokážeme zajistit odborníka, který jim bude sedět i po lidské stránce,” popisuje kampaň Radek Šnajdr, CMO online psychoterapeutické platformy Hedepy.

Spot na Primě, influenceři i Spotify a TikTok

Hlavním pilířem kampaně je reklamní spot, který poběží na televizní stanici Prima a jehož ústředním motivem je vykreslení mladé ženy, herečky Natalie Golovchenko, v prostředí, ve kterém se cítí bezpečně a uvolněně – ve vlastním obývacím pokoji. Scéna je pak zasazena do situace, kdy si žena z domova volá se svou terapeutkou a zdůrazňuje, že právě díky osobě terapeutky, kterou si mohla předem pečlivě vybrat, nebyly její obavy z terapie naplněny. 

Cílem spotu je propojit online terapii s pozitivními emocemi a prolomit určitá tabu, která se s ní stále pojí. Napomáhat k tomu bude také outdoorová reklama ve vozech metra, bannerová kampaň v online prostoru a maximálně využity budou i sociální sítě jako Facebook, Instagram se zapojením vybraných influencerů, či TikTok a YouTube. Součástí bude zároveň i reklamní spot v aplikaci Spotify, kterou v Česku využívají téměř 2 miliony uživatelů.

Klíčové bylo v kampani správně odkomunikovat službu, tedy online terapii, tak, aby reflektovala potřebu cílové skupiny. Zároveň šlo o to propojit ji s pozitivní emocí, ukázat, že terapie může být příjemná zkušenost a že terapeut může být někdo, kdo je lidský a fajn. Velký důraz jsme kladli také na branding, který je pro mladou značku velmi důležitý. Naplnit všechny tyto „metriky“ nám v procesu tvorby kampaně pomohly pretesty scriptu i výsledného spotu,“ vysvětluje Šnajdr.


Radek Šnajdr. Zdroj: Hedepy

Online podoba kampaně, tedy reklamní spoty na sociálních sítích a bannery napříč internetovým prostředím, bude v Česku k vidění od 4. září do poloviny října. Venkovní reklama ve veřejných prostorech potrvá přibližně o dva týdny méně, končit by tak měla závěrem září. Kromě celkové destigmatizace přístupu k duševním problémům a s nimi spojené péče chce Hedepy prostřednictvím kampaně rovněž navýšit znalost značky jako takové. V reklamním spotu proto klade zvýšený důraz i na dostatečně viditelný branding. Novou kampaň Hedepy připravilo společně s YYY agency a video produkcí Bumerang.film.

Jsme rádi, že jsme mohli Hedepy znovu pomoci, tentokrát s touto zásadní kampaní. Přeci jen jde o první televizní spot startupu. Kampaň jsme tedy spolu tvořili velmi pečlivě a spot s týmem Hedepy dvakrát testovali a vylepšovali, aby efektivně plnil cíle,” doplňuje ke kampani Martin Zdražil, strategy director YYY agency.

Před zahájením kampaně Hedepy spustilo rovněž vlastní mobilní aplikaci, tzv. terapeuta do kapsy, dostupnou pro systémy Android a iOS. Jejím cílem je přístup k terapii ještě o něco zjednodušit a umožnit tak klientům připojit se k sezení kdykoliv a odkudkoliv.

Tip redakce

„ChatGPT je mrtvý. Toto je 20 AI nástrojů vzniklých tento týden, bez kterých se vaše podnikání nemůže obejít.“

Podobná prohlášení vídáte zejména na LinkedInu zas a znovu. Jenom pravděpodobně nemáte další 3 životy, abyste měli čas něco z toho skutečně ověřit.

Jsme na tom podobně, a i to je jeden z důvodů, proč jsme se v Marketing Journalu spolu s jeho vydavatelem, PR a digitální agenturou Focus, rozhodli uspořádat setkání AI Connect.

 

Co na něm uvidíte?

5 uznávaných profesionálů z různých oborů, kteří vám v krátkých přednáškách poví, jak jim reálně AI pomáhá v jejich práci a podnikání.

 

Žádná omáčka ani teoretické debaty o tom, kdy nás AI zahubí.

Žádná etická dilemata.

Prostě jen příklady z praxe. 

 

Buďte u toho!

 

AI Connect

Kdy: 21. září 2023

Kde: Impact Hub Praha D10       

Podívejte se na medailonky řečníků a plné anotace prezentací.

Kupte si vstupenku za zvýhodněnou early bird cenu ZDE.

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: