Coca-Cola zmáčkla své logo 'skoro k nepoznání'

29. 4. 2024 | Petr Michl
Coca-Cola si v nové kampani doslova šlape po svých plechovkách a logu. Tipnete si, proč se dopouští hříchu proti brand manuálu?


Zdroj: Coca-Cola

Coca-Cola patří mezi nejhodnotnější a nejznámější značky světa a jednou z výhod takového postavení je, že může své logo různě upravovat a lidé ho stejně poznají. Z toho vychází i aktuální kampaň „Recycle me(„Recykluj mě“). Pracuje přitom s jednoduchou myšlenkou: zmačkané podoby loga mají odkazovat na způsoby, jakým můžete zmáčknou plechovku předtím, než ji hodíte do kontejneru k recyklaci.

Kampaň vzešla z dílny agentur WPP Open X a Ogilvy New York. Ty přitom při výrobě vzorů pro vizuály použily lisy nebo naopak velmi silné vysavače, které dokázaly z plechovky „vycucnout“ vzduch a zdeformovat ji takto. Na billboardech jsou tak zachyceny „analogové destrukce“. Jednotlivých verzí je přitom požehnaně a s pouhou výzvou „Recykluj mě“ se objevily i na formátu megaboardů v několika světových metropolích.


Reklama v Buenos Aires v Argentině. Zdroj: Coca-Cola

Kampaň navazuje na strategii společnosti Coca-Cola „World Without Waste“ („Svět bez odpadu“). V jejím rámci usiluje o to, aby byly všechny její obaly do roku 2025 recyklovatelné, a do roku 2030 chce dosáhnout míry sběru a recyklace jedna ku jedné.

Značka má upřímně v tomto ohledu co napravovat. Dle globálního auditu značek od organizace Break Free from Plastic zveřejněného v únoru tohoto roku získala Coca-Cola pošesté v řadě nezáviděníhodný titul největšího znečišťovatele planety. Evropská organizace na ochranu spotřebitelů navíc loni v listopadu podala stížnost Evropské komisi na potravinářské společnosti Nestlé, Danone a Coca-Cola Company z důvodu zavádějících tvrzení vyvolávajících mylný dojem udržitelnosti. Jejich výtky přitom směřovaly proti tvrzení o plně recyklovatelných plastových lahvích na jejich etiketách. V praxi v EU je totiž recyklováno jen 50 % z těch „recyklovatelných“ a jen z 30 % z nich vznikají nové lahve.  

Představená reklama je tak jistě v něčem pověstnou „navoněnou zdechlinou“ — v tomto případě navíc s úlomky plastu a hliníku visícími z úst. To ovšem čistě z řemeslného hlediska nesnižuje kreativní vklad a nadprůměrnou exekuci kampaně. 



Zdroj: Coca-Cola


Zdroj: Coca-Cola


Zdroj: Coca-Cola

 

 

Tip redakce

Není to zdaleka poprvé, co vzala Coca-Cola své logo do parády. Například v Itálii se přeměnila linka Coca-Coly v ruku a ukazovala na nejbližsí koš na tříděný odpad.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: