Chcete ukončit propojení vašich účtů na Facebooku a Instagramu? Nově to bude možné

23. 1. 2024 | Petr Michl
Jeden z největších benefitů Meta pro inzerenty je v ohrožení. Díky Digital Markets Act si můžete zrušit propojení účtů na jednotlivých platformách Meta. Podobnou „dezintegraci“ nabízí u svých služeb už i Google.


Zdroj: stock photos on Shutterstock

Jedním z největších výhod vlastnictví více platforem společností Meta je, že uživatelé mají účty, zejména na Facebooku, Instagramu a Messengeru, propojené. Stejné uživatele tak jde sledovat a cílit na ně napříč platformami. Nyní ovšem uživatelé budou moci toto propojení sami ukončit.

Legislativní nařízení EU, Digital Markets Act, vejde v platnost 6. března tohoto roku, a Meta na něj tak musí reagovat. Již dříve se Meta vzdala možnosti posílání soukromých zpráv napříč svými platformami (například z Messengeru do DMs na Instagramu). Aktuálním důsledkem je, že uživatelé ze zemí Evropské unie, Islandu, Lichtenštejnska, Norska a Švýcarska budou mít možnost zamezit propojení svých účtů služeb od Meta. Tím zamezí i sdílení uživatelských informací mezi nimi, které je využíváno k cílení reklam, personalizaci doporučoaného obsahu a sdílení příspěvků.

Pojďme si jednotlivé možnosti projít postupně:

Facebook a Instagram

Lidé, kteří se dříve rozhodli propojit své účty na Instagramu a Facebooku, budou moci buď:

pokračovat v propojení svých účtů prostřednictvím Centra účtů, aby jejich informace byly využívány napříč jejich účty na Instagramu a Facebooku;

nebo spravovat své účty na Instagramu a Facebooku odděleně, aby jejich informace již nebyly využívány napříč účty.

Facebook Messenger

Uživatelé si mohou vybrat, zda chtějí pokračovat v používání Facebook Messengeru se svým účtem na Facebooku, nebo zda by raději vytvořili nový samostatný účet Messengeru.   

Samostatné nové účty budou mít v nabídce základní nabídku služeb Messengeru, jako je soukromé zasílání zpráv a chat, hlasové a video hovory.

 

Součástí možností nesdílení informací napříč účty jsou i okrajovější služby online tržiště, Facebook Marketplace, a herní platforma Facebook Gaming.   

Facebook Marketplace

Pro uživatele Marketplace, kteří si od něj odpojí svůj FB účet, bude hlavní změnou to, že komunikace mezi kupujícími a prodávajícími bude probíhat prostřednictvím e-mailu místo Facebook Messengeru.

Umíme si představit, že při aktuální míře falešných účtů a nabídek může být tato možnost brána jako preferovaná falešnými účty. Jednoduše z toho důvodu, že fabrikovat aktivitu falešného účtu, aby vypadal jako reálný, dá větší práci než psát z mailu, jehož historie není jednoduše dohledatelná.

Facebook Gaming

Lidé, kteří si vyberou využít své informace z Facebooku pro hry, které hrají na Facebooku, budou mít stále k dispozici funkce, jako jsou hry pro více hráčů, nákupy ve hře a personalizované herní návrhy. Lidé, kteří si nevyberou využít své informace z Facebooku pro hry, které hrají na Facebooku, budou mít o poznání menší výběr: budou moci hrát jen některé hry pro jednoho hráče.

 

U reklam s sebou nese zabránění propojení účtů pochopitelně menší personalizaci obrazované inzerce.

Meta následuje Google, který pod tlakem DMA již 12. ledna 2024 nabídl evropským uživatelům „datové rozpojení“ u svých služeb vyhledávání, YouTube, Google Play, Chrome, Google Maps, Google Shopping a reklamních služeb obecně. Google přitom upozorňuje, že podobná změna nastavením zhorší uživatelům zážitek z vyhledávání přes Gooogle Search, relevantnost zobrazených reklam, ale třeba i odstraní doporučování restaurací nebo míst k navštívení v Google mapách na základě předchozích interakcí uživatele.  

Zdroje: Meta, Google


Tip redakce:

Facebook uvedl na začátku roku 2024 'Link History'. Jde o nový způsob, jak si může uchovat data uživatelů pro cílení reklam


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: