Virál: nová kampaň Volkswagenu dosáhla během pár dní přes 33 milionů zhlédnutí

12. 12. 2018 | Matěj Kameník
Volkswagen pomocí virálního marketingu představil vylepšené bezpečnostní funkce jejich nového Pola. Díky virálu zaujal mladé lidi i bezpečností nového vozu, která mezi populární aspekty spíše nepatří.

Internet obletělo video, při kterém se tají dech. Na první pohled jedno z mnohých fail videí, kterých je plný internet. Až do chvíle, kdy se k němu přihlásil Volkswagen. Svou novou virální kampaní usiluje o přiblížení tématu bezpečnosti mladým lidem.

Video podobné všem fail kompilacím, které jste viděli. Parta mladých lidí na vrcholu kopce s připravenou pneumatikou od traktoru. Ano, tušíte správně: jeden z mladíků se chystá sjet kopec uvnitř pneumatiky.

Následuje radostný pokřik a pneumatika s mladíkem uvnitř se řítí dolů. Vše vypadá podle plánu až do chvíle kdy se pneumatika blíží k silnici, po které jede auto. Mladík se tak rázem ocitá tváří v tvář nebezpečí smrti.

Přichází rozhodující chvíle. Vůz zastavuje centimetry před pneumatikou, která se valí dál. Hlavní hrdina videa vylézá z pneumatiky a mává. Z videa se stává hit a šíří se bleskovou rychlostí na stránkách jako je 9GAG, LadBible, LiveLeak či Unilad.

Díky rychlosti internetu a výše zmíněným stránkám vidělo video během pár dní více než 33 milionů lidí. Několik málo dní poté se objevuje na oficiální stránce Volkswagenu post se stejným videem. Hlavní hrdinou už není mladík z pneumatiky, ale nový vůz Volkswagen Polo. Ten zachránil mladíka díky vylepšenému systému automatického brždění.

Volkswagen tak doplňuje reklamní kampaň s názvem „More Polo, Less Drama“, která už je od jara na australských televizních obrazovkách.

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/UbniJwd-djo" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" allowfullscreen></iframe>

Na této virální kampani spolupracoval Volkswagen s reklamní agenturou DDB Sydney a Riot Content, která se specializuje na tvorbu virálních videí.

Hlavní myšlenka celé kampaně je prostá. Volkswagen se rozhodl ponořit do oblíbeného žánru fail videí s malou úpravou. K failu nakonec nikdy nedojde. Stejně tak jako se nové Polo snaží eliminovat vaše možné řidičské „faily“, eliminoval Volkswagen faily, ze své reklamní kampaně.  

Odhalení kampaně pak Volkswagen cílil na stejné publikum, které vidělo originální video.

Rowena Kanna, vedoucí marketingových komunikací pro Volkswagen Australia ke kampaní dodává:

„Nové Polo je plné intuitivních bezpečnostních technologií. Výzva, kterou jsme měli, je, že bezpečnostní technologie nejsou klíčovým hnacím motorem pro mladší generace, pro které je Polo primárně určeno. Spolu s agenturou DDB Sydney jsme tedy začali pracovat na konceptu, který by nám pomohl tento aspekt dostat k našemu publiku.“

Volkswagen se tak zajímavým způsobem zapsal do podvědomí mladých lidí, na které primárně cílí. Kampaň sklidila velký úspěch a hlavní misi – dostat zprávu o důležitosti bezpečnosti za volantem mezi mladé lidi – si tak Volkswagen může odškrtnout.

Zdroje: campaignbrief.com, bestadsontv.com

 
Štítky dokumentu: Virální marketing

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: