Utíkat „jako holka” může být výhra, říká virál Always

30. 6. 2014 | Irena Šovčíková
Když někdo utíká, sportuje nebo se pere „jako holka”, zpravidla to nebývá žádná pochvala. Ale proč? Nová reklama Always bojuje proti zažité frázi a mění ji na pochvalu.

Když někdo utíká, sportuje nebo se pere „jako holka", zpravidla to nebývá žádná pochvala. Ale proč by běhání jako holka nemělo znamenat výhru? Značka dámských vložek Always bojuje s touto urážlivou frází v nové reklamě, Like a Girl.

Mnohdy říkáme věci, jejichž důsledek si neuvědomujeme. Například právě fráze o dívkách. Proč by fakt, že je někdo ženského pohlaví měl znamenat, že špatně běhá, sportuje nebo se pere? Jistě, nejsou to typicky dívčí aktivity, to by ale v dnešním, vyrovnaném světě neměl být důvod k hanění. Se spojováním dívek s běžnými činnostmi v negativním smyslu nesouhlasí ani značka dámských hygienických potřeb Always, patřící pod P&G. A zjevně není sama, video získalo za pár dní přes 7 milionů zhlédnutí.

A právě proto vznikl sociální experiment, který měl za cíl změnit vnímání fráze z urážlivé na pochvalnou. V první fázi požádali skupinu dospělých lidí, aby předvedli, co podle nich znamená utíkat nebo bojovat jako dívka. Jak se dá předpokládat, většina z nich předvedla neohrabané pohyby s přihlouplým výrazem. Když ale stejný úkol dali malým dívkám, předvedly běh plný energie a chvaty, za které by se nemusel stydět sebelepší bojovník. Proč máme tedy pocit, že když někdo něco dělá „jako holka", je to špatně?

Experiment Like a Girl vychází z výzkumu Research Now, který ukazuje, že polovina dívek prožívá během puberty prudký pokles sebevědomí. Začnou více přemýšlet nad tím, kdo je jak vnímá, a když slyší, že někdo kope „jako holka", začnou mít pocit, že být děvče je něco špatného. Always se tento pocit snaží změnit. Přeci, proč by běžet „jako holka" nemělo znamenat také zvítězit v závodě, jak řekla jedna z účastnic experimentu.

Tip redakce:

Záměr posílit ženy měla i další značka pod P&G, tentokrát výrobce šampónů, Pantene. Reklama Not Sorry reagovala na to, že ženy se dle značky neustále omlouvají, za cokoliv. Místo toho by ale měly být hrdé a zářit. Ačkoliv spot získal přes 2.5 milionů zhlédnutí, vyvolala značně rozporuplné reakce. A to nejen mezi muži. Narozdíl od Like a Girl totiž reaguje na problém, který vlastně ani neexistuje.

Zdroj: AdWeek, IJReview

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: