Travnatá Mona Lisa z Trutnovska je ve skutečnosti reklamou na sekačky Spider

21. 6. 2017 | Petr Michl
Spatřit Monu Lisu v Louvru je jistě velký zážitek. „The Mow-na Lisa" na stráni v Dolní Kalné je ale přeci jenom unikátnější. Travnatá umělecká instalace je nakonec brandovaná.

Na konci května začalo ve Slemeně, části obce Dolní Kalná na Trutnovsku, pozdvižení. Na stráni se objevila v trávě vysekaná podobizna Mony Lisy. Za napodobeninou díla Leonarda da Vinciho se začala sjíždět média, včetně televizníh štábů, a brzi se travnatá umělecká instalace stala turistickou atrakcí. „Někdo má kruhy v obilí, my máme tvář ženy... Obec událost zviditelnila, jezdí sem lidé z širokého okolí. Ten, kdo má výhled, tak sledoval tvorbu na louce už v neděli," dodala 31. května starostka Jaroslava Vanclová pro Krkonošský Deník. Kdo za tím vším stojí, ale dlouho nebylo zřejmé. Majitel louky Jiří Stránský to nechtěl prozradit. Nyní je ale vše odhaleno, šlo o kampaň „The Mow-na Lisa pro výrobce sekaček Spider.


Mona Lisa je atrakcí nejen pro místní obyvatele - sjíždějí se na ni dívat lidé z dalekého okolí.

V rámci první globální digitální kampaně dílo pro svého klienta společně připravily agentury Cream a Mustard. Jejím cílem je především podpora povědomí o značce na významných trzích v Evropě, Jižní Americe a v Asii - firma je totiž se svoji značkou dálkově ovládaných svahových sekaček Spider celosvětovým leaderem ve své kategorii. Celá tvorba v necelé minutě je shrnuta v následujícím time lapse videu.

„Naše sekačky jsou chráněné řadou patentů a úspěšně je vyvážíme do víc než 30 zemí světa. Proto jsme hledali celosvětově známou ikonu, kterou bychom v kampani mohli využít. Navíc autor Mona Lisy, Leonardo daVinci, byl výjimečný konstruktér - tak by snad náš výtvor ocenil,” doufá Lubomír Dvořák, majitel firmy a vynálezce revolučního technologického řešení. Mimochodem, Dvořák byl zároveň jedním z operátorů, kteří dílo vytvořili.

Celá práce na obraze o velikosti 250 x 200 metrů na svahu se sklonem až 45° trvala téměř tři dny. Nejvíce času paradoxně nezabralo samotné sekání, nýbrž zaměření obrazu do stráně - tým geodetů na něm pracoval dva dny. Operátoři se sekačkami Spider pak celý obraz vysekali během necelých deseti hodin. Dle Davida Brady z Cream by vysekat takovýto obrazec ručně trvalo až 15x déle. S klasickými sekačkami by to v některých úsecích svazu ani nebylo možné. Řešení jednoho z problémů při sekání pri příliš strmém stoupání je vidět v následující „making of" videu.

Samotný obraz na stráni v Dolní Kalné byl ovšem jen začátkem celé kampaně. Její hlavní těžiště leží v šíření obsahu vytvořeného při sekání svahu. “Z obsahu, který vytvořili uživatelé a lokální média v prvních pár dnech, je už teď jasné, že Mow-na Lisa má velký potenciál organického šíření. Ten chceme podpořit mediálními investicemi a seedingem obsahu na vybraná média, jejich outlety na sociálních sítích a klíčové influencery po celém světě,” vysvětluje strategii aktivace Bernard Šimon z agentury Mustard.

Brandovaná část kampaně byla oficiálně zahájena v pondělí 19. června, první výsledky by pak měly být známy začátkem července.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: