Studie: ceny mobilních služeb Čechy až tak netrápí, operátora měnit moc nechtějí

29. 8. 2018 | Petr Michl
Mobilní operátoři obhajují svou cenovou a datovou politiku v Česku specifiky místního trhu. Nový průzkum Nielsen Admosphere naznačuje, že mají pravdu: můžeme si za to sami. Překvapivě hodnotí nejpozitivněji ceny mladší uživatelé ve věku 15–34 let.

Společnost Nielsen Admosphere zjišťovala, jak Češi hodnotí ceny mobilních služeb, nebo co je vede ke změně operátora, pokud se pro ni rozhodnou. Základem zjištění je výzkum, který společnost provedla na reprezentativním vzorku pěti set respondentů z internetové populace Českého národního panelu starší 15 let.

Nastavení cen mobilních služeb, ceny datových balíčků a obecně praktiky zdejších telekomunikačních společností jsou často medializovaným tématem. Proto Nielsen Admopshere zajímalo, jak je hodnotí česká internetová populace.

Na cenách mobilních služeb v České republice se respondenti příliš neshodují. 16 % hodnotí ceny velmi nepříznivě, dalších 28 % je považuje za mírně nepříznivé. Podle více než pětiny internetové populace je však zdejší cenová úroveň těchto služeb naopak příznivá. Necelá třetina se pak k otázce vyjádřila neutrálně – nepovažuje ceny ani za příznivé, ani nepříznivé. Není bez zajímavosti, že nejpozitivněji ceny hodnotí mladší uživatelé (15–34 let). Mezi pohlavími pak větší míru kritičnosti vykazují muži: 51 % vyjádřilo nepříznivý postoj k cenové politice, zatímco u žen šlo o 37 %.

Výzkum dále ukázal, že dotázaní z řad české internetové populace nemají příliš velký zájem o změnu operátora. Pouze 11 % zákazníků tuto změnu plánuje v následujících šesti měsících, přičemž v uplynulém roce svého poskytovatele mobilních služeb změnilo jen 13 % klientů. V obou případech je nejčastějším důvodem změny výhodnější cena.

Mobilní operátoři patří také k jedněm z nejvýraznějších inzerentů na českém trhu, a to i díky častému obsazování známých osobností do kampaní.

V prvním pololetí roku 2018 byl největším inzerentem v tomto segmentu operátor O2, který za celé období umístil reklamu v celkové ceníkové hodnotě 376 milionů korun, což zároveň představuje 15% nárůst oproti 1. pololetí 2017. Je to zajímavé i z toho pohledu, že O2 nemá tak výrazné TV kampaně jako jeho konkurenti, vykazuje ovšem v digitálním prostoru poměrně výraznou spolupráci s influencery, věnuje se také videotipům od svých O2 gurus. 

Druhé místo patřilo společnosti T-Mobile, její kampaně dosahovaly hodnoty 366 milionů korun – tedy o pětinu více než ve stejném období v loňském roce.



Reklama Vodafone pak měla cenu 230 milionů korun. U tohoto operátora se naopak projevil meziroční pokles ceníkové hodnoty reklamy o 27 %.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: