Samsung se stal největším světovým inzerentem, sesadil P&G

4. 12. 2018 | Milada Zemanová
100 největších světových inzerentů v loňském roce utratilo za reklamu celkem 279 miliard dolarů. Oproti roku 2016 tak došlo k nárůstu o téměř 5 %. Samsung si z tohoto koláče výdajů ukrojil 11,2 miliard dolarů.

Zdroj: Samsung ČR

V loňském roce přes 100 firem utratilo za reklamu přes 1 miliardu dolarů za reklamu. Na prvních 5 příčkách se umístily:

  • Nestlé (7,2 miliard dolarů)

  • Unilever (8,5 miliardy dolarů)

  • L'Oréal (8,6 miliard dolarů)

  • Procter & Gamble Co. (10,5 miliardy dolarů)

  • Samsung Electronics Co. (11,2 miliard dolarů).

Společnost Samsung Electronics Co. se tak v loňském roce s útratou 11,2 miliardy dolarů stala největším světovým inzerentem . Tato částka znamená nárůst o 13 % oproti roku předchozímu. Tento nárůst se dal očekávat, vzhledem k tomu, že se společnost snažila přehlušit problematiku s vybuchujícími bateriemi, která plnila stránky médií v roce 2016.

Zmíněný žebříček sestavilo Ad Age Datacenter a byly do něj započítány náklady na reklamu, marketingové služby (včetně inzerce a direct marketingu) a také digitální marketing. Podle Ad Age Datacenter se celková útrata 100 největších inzerentů zvýšila o 4,9 %. V roce 2017 tak inzerenti dohromady utratili 279 miliard dolarů.

Osobní péče a výrobky do domácnosti činily největší kategorií těchto inzerentů. Druhé místo obsadil automobilový průmysl. Do zmíněných top 100 firem se dostalo 47 společností se sídlem v Severní Americe, 31 v Evropě a 22 v Asii.

Nejrychleji rostoucím inzerentem se ukázal čínský e-commerce gigant, Alibaba Group Holding, který v roce 2017 za reklamu utratil 2,7 miliard dolarů.

Samsung a jeho inzerce

Jistě vám reklamy od Samsungu neunikly. Pamatujete si tu, ve které si utahovali z iPhonu X a prodavačů Applu ?

Zajímavý byl i počin britské pobočky, která vytvořila 66 minutový film o praní prádla. Skutečně – celou hodinu sledujete prádlo, které se točí v pračce QuickDrive.

Procter & Gamble Co. snížil výdaje na digitální reklamu

Během roku 2017 snížila společnost Procter & Gamble své investice do digitální reklamy o 200 milionů dolarů, protože přes ně neoslovovala své cílové publikum efektivně. Takto ušetřené finance byly investovány do jiných mediálních prostředků s větším dosahem, například do televizního a rozhlasového vysílání a také do e-commerce.

Jednou z vlajkových lodí Procter & Gamble je značka dámských hygienických potřeb Always. Právě ta několik let sklízela úspěchy s kampaní #LikeAGirl, ve které ukazovala dívkám, že je v pořádku sportovat, a že mají kašlat na předsudky a jít si za svým.

A reklamy cílené na muže zase zajišťuje značka Gillette. V loňském roce si například získala srdce diváků s dojemným příběhem syna starajícího se o svého otce po mrtvici. A bez odezvy nezůstala ani epická pocta tréninkové dřině výjimečných sportovců z roku 2016.

Štítky dokumentu: E-Commerce Podpora prodeje
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.