Reklamní agentura 72andSunny vytvořila ke Dni matek ironickou kolekci pro ženy na mateřské dovolené

14. 5. 2018 | Petr Michl
Jak oslavit Den matek? Reklamní agentura 72andSunny upozorňuje svou sérií vyletněných produktů pro čerstvé mámy, Mommy Bahama, na to, že mateřská je ledasco, jen ne dovolená.

Matky vám potvrdí, že termín dovolená s adjektivem mateřská nejde příliš dohromady. To samé si uvědomili i lidé v brooklynské pobočce agentury 72andSunny a při příležitosti včerejšího Dne matek (13. 5.) vytvořili sérii produktů Mommy Bahama, které jsou možná pokryté veselými karibskými motivy, ale stejně upozorňují na to, že mateřská zase taková legrace není.

Na microsite MommyBahama.com můžete najít tzv. Butt Donut. „Zadková kobliha" je ve skutečnosti tzv. poporodním kruhem, tedy pomůckou na sezení v prvních týdnech po narození dítěte, kdy si ženy obvykle nemohou kvůli porodním poraněním sedat klasicky. 


Další vychytávkou je podprsenka přímo s nainstalovanými manuálními odsávacími lahvemi na mateřské mléko.

Květinové motivy a plameňáci zdobí i síťované prádlo využívané krátce po porodu a také stahovací pás, který využijí především ženy po císařském řezu.

V tom samém designu je i peri láhev. „Peri" není zkratkou jména slavné značky pramenité vody Perrier, ale slova „perineum". Hygiena intimních partií musí být zejména v období šestinedělí obzvláště pečlivá, čemuž tato pomůcka pomáhá.

Asi nepřekvapí, že za myšlenkou kampaně stojí žena. Je jí creative directorka 72andSunny Tara Lawallová, která je také pracující mámou. Ta uvedla pro Adweek:

Lidé si skoro myslí, že byste se měli (na mateřskou) těšit. Pro ženy na této dovolené" je to šok. Když vezmu jakýkoliv stresuplný den v práci, tak je den na mateřské třikrát tvrdší."

Z osobní zkušenosti pochopitelně vychází i idea vytvořit nabídku fiktivních produktů, které ovšem vychází z těch reálných. Lawallová je popisuje jako „ty nejhorší předměty, které si berete z nemocnice, když odcházíte po porodu". Odsávačky mateřského mléka nebo asexuální prádlo jsou úvodem do mateřství, v němž je obvykle většina věcí o řád složitější, než jste si představovali.  

Tento projekt je upozorněním na složitost mateřství mířícím nejen na širokou veřejnost, ale také do kreativního průmyslu. V USA se délka mateřské dovolené počítá spíše na jednotky týdnů než na měsíce, o tříleté rodičovské pak nemůže být ani řeč. Pro tamní i zdejší realitu nicméně platí, že mnoho matek z komunikačního byznysu se s malým dítětem raději přesouvají na volnou nohu, než aby fungovaly v systému agentur, který často není režimu matek starajících se o děti přizpůsoben.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: