Průzkum: Češi, slevy a věrnostní karty

23. 7. 2018 | Petr Michl
96 % Čechů někdy nakupuje ve slevě. Věrnostní kartičky obchodníků lidé ale často zapomínají. Proto se slevy stále více přesouvají přímo do mobilů.

Téměř každý Čech alespoň někdy nakupuje ve slevě. 80 % lidí vlastní věrnostní kartičku nějakého obchodníka a 60 % lidí využívá jednorázové slevové kupony. Ne vždy jsou ale lidé s uplatněním slevy spokojení. Podle průzkumu STEM/MARK pro Air Bank se lidem nelíbí, že věrnostní kartu nebo kupon u sebe musí fyzicky nosit a že si o slevu musí říct. Na oboje totiž často zapomenou.

Lidé o slevu někdy přijdou. Buď vlastní zapomnětlivostí, nebo kvůli cizí chybě. 75 % respondentů, kteří používají věrnostní slevové karty, někdy tuto kartičku zapomnělo, a proto slevu nedostali. 70 % lidí si o slevu, na kterou měli nárok, zapomnělo říct. Třetina lidí pak v průzkumu uvedla, že zažili situaci, kdy obsluha prodejny neuměla slevu vůbec uplatnit. Více než polovině dotázaných rovněž vadí, že jsou některé věrnostní karty zpoplatněné, a za slevu tak vlastně ještě platí.

„Když začalo být věrnostních kartiček tolik, že se do jedné peněženky ani nevešly, začali si lidé údaje z plastové karty ukládat do svého chytrého telefonu. Novým trendem poslední doby je pak kartičku vynechat úplně a slevu od různých obchodníků mít zakomponovanou přímo v aplikaci,“ říká Tomáš Veselý, vedoucí Oddělení každodenních služeb Air Bank. Aplikací sdružující věrnostní karty je celá řada, například Stocard, Portmonka, Cardless+ nebo FidMe.


Ukázka rozhraní aplikace Stocard. 

Touto cestou se ovšem vydaly i některé banky, které svým klientům také umožňují zlevnění nákupů, a to obvykle právě prostřednictvím mobilní aplikace. Sleva má pak většinou formu cash backu, tedy navrácení určitého procenta z nákupu zpět na klientův bankovní účet. To platí i zadavatele studie, který má cash back službu Odměny za placení integrovanou ve své mobilní aplikaci My Air. „Nabídku si klient může aktivovat bezprostředně před zaplacením, třeba při čekání ve frontě na pokladnu. O slevě navíc klient nemusí nikomu říkat, vše proběhne automaticky. Podle průzkumu je totiž více než třetině lidí nepříjemné si o slevu říkat před pokladní a ostatními nakupujícími,“  doplňuje Tomáš Veselý.

Skutečnou finanční úsporu na ceně zboží nebo služby lidé na rozdíl od jiných typů odměn vítají. Z průzkumu totiž vyplynulo, že 42 % z těch, kteří používají věrnostní karty, vadí, že u některých obchodníků dostanou místo slevy jen věrnostní body. Nějakou formu slevového programu vázaného na bankovní platební kartu využívá podle průzkumu dnes už každý pátý Čech.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: