Pražské hvězdárny a planetárium v novém: Minimalistické logo a čisté linie vizuálů

1. 11. 2018 | Kateřina Tauchenová
Pražské hvězdárny a planetárium se po čtyřech dekádách čekání dočkaly nového loga a vizuální identity. Změny se zdaleka ale netýkají jen grafiky. Modernizace se dočkal i program a expozice.

Štefánikova hvězdárna, Hvězdárna Ďáblice a Planetárium Praha se po 40 letech fungování odhodlaly k odvážnému kroku. Pod novou společnou značkou Planetum vytvořily platformu s největší nabídkou služeb spojených s vesmírem, astronomií a kosmonautikou.        

Hlavním důvodem k rebrandingu pražských hvězdáren a planetária byl fakt, že veřejnost tyto instituce vnímala jako samostatné celky. Nová značka má hvězdárnám a planetáriu přinést nejen společné logo, ale především odstartovat novou, moderní éru jejich fungování.

„Jsme velice rádi, že můžeme představit nový koncept Planetum, který přiblíží vesmír široké veřejnosti. Modernizací i novou podobou chceme hvězdárny a planetárium prezentovat jako moderní instituce spojující kulturu, zábavu a vzdělání,“ uvedl na tiskové konferenci Jakub Rozehnal, ředitel Hvězdárny a planetária hlavního města Prahy.

Nové logo i další grafické prvky jsou navrženy v moderním minimalistickém stylu, jemuž vévodí světle modrá barva. „Při tvorbě nové podoby vizuálů jsme se drželi čistých linií a co nejjednoduššího grafického stylu. Spojitost s vesmírem jasně naznačuje nejen název Planetum, ale i logo. Jeho hlavním symbolem je prstenec v písmenu e, který je typický hned pro několik planet,“ popsala marketingová manažerka platformy Planetum Dominika ŠimoňakováZa novou identitou Planetum stojí Dialogue Consultancy, na grafice se podíleli Kitchen Branding a Creative Director Matija Vujovic. 

Kromě nového loga se Planetum může pochlubit také novým programem, jehož cílem je přiblížení vesmírné tematiky široké veřejnosti a zvýšení atraktivity hvězdáren a planetária v očích dospělých i dětí.  „Nechceme jen předávat fakta a strohé informace, rádi bychom návštěvníky nadchli a inspirovali. Chceme ukázat, že vesmír je plný zajímavostí, dobrodružství a že je to místo plné zábavy,“ vysvětluje Šimoňaková.

Kromě tradičního sledování planet, hvězd, Slunce, Měsíce a vesmírných objektů, výstav, či komentovaných prohlídek nabídne Planetum také interakci s vesmírem prostřednictvím nejrůznějších trenažerů a simulátorů, na kterých se návštěvníci mohou plně vžít do kůže astronauta či astronoma. „Planetum má jediné poslání – přenést touhu po poznání a vzrušující proces odhalování tajů vesmíru na širokou veřejnost,“ doplnila Šimoňaková.

V programu pak nechybí ani promítání plně animovaných a hraných filmů nejen s vesmírnou tematikou. Namísto klasického plátna, jaké známe z kin, se ale v planetáriu filmy promítají na obří plátno pokrývající celou vnitřní plochu kopule planetária. „Je to největší promítací plátno v Česku a patří i mezi největší na světě,“ uvedla Šimoňaková.

Nabídka filmů bude opravdu pestrá a nebudou v ní chybět ani úplné novinky. Například film Horizon, který bude mít premiéru v lednu, bude v České republice promítán jako v první zemi na světě, nepočítaje zemi původu Japonsko. V listopadovém programu diváci najdou filmy jako  Naše bouřlivá planeta, Hvězdy Mayských bohů, jedinečný program Má vlast připravený ku příležitosti 100. výročí vzniku ČSR nebo animovanou pohádku Polaris, která je světově nejúspěšnější pohádkou pro planetária.

Kromě právě dokončeného rebrandingu čeká pražské planetárium v následujících letech také komplexní rekonstrukce. „Změna dispozic, rozšíření výstavních prostor, výměna 50 let staré projekční plochy, nový projekční systém – takové jsou plány vedení, se kterými se obrátí na nově vznikající Radu hl. m. Prahy. Po celkové rekonstrukci, jejíž délka je odhadována na pět let, by pražské planetárium mělo být nejmodernějším planetáriem Evropy,“ uvedla Šimoňaková. Rekonstrukcí aktuálně prochází také Štefánikova hvězdárna na pražském Petříně. V jejím přízemí vznikají nové prostory pro návštěvníky, rozšiřuje se vstupní hala, vzniká prostor pro občerstvení i nová studovna. V budoucnu by na jejím pozemku mělo vzniknout také letní kino.

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: