Podomácku vyrobená reklama na ojetinu od Nissanu přesvědčila automobilku, aby ji koupila

2. 1. 2014 | Petr Michl

První týden nového roku věnujeme i příběhům z toho minulého, které by neměly zůstat opomenuty. Jedním z nich je i inzerát na prodej ojetého Nissanu Maxima.  Normálně by na snaze prodat 17 let starý vůz nebylo nic zajímavého. V našich končinách takto „archivní kousky" naleznou uplatnění spíše na náhradní díly, v USA končí někdy i opuštěné u silnic. Filmař Luke Aker z Floridy se nicméně rozhodl prodat s ojetinou i své řemeslo. Starý Nissan držící pohromadě i díky utahovacímu popruhu dostal propagační video vykrádající všechna klišé, která vás ve spojení s automobilovou reklamou napadnou.

V reklamách jsou auta důkazem technologického pokroku, jsou napůl zázrakem vzniklým v rukách zkušených inženýrů a přesto uměleckými díly majícími duši.  Minutové Akerovo video otevírají černobílé záběry na Eiffelovu věž, Brooklynský most, dělníky, turbíny a děla – to vše s dynamickým podkresem klasické hudby a s prostřihy na ladné detaily Nissanu, na jehož naleštěné kapotě se promítané „obrazy z archivu" odráží. To auto není staré, je „prověřené časem", stejně jako všechny důležité monumenty, které přestály zlé roky, časy ekonomických depresí i válek. Přítomno je i to největší klišé, kdy jsou opisovány křivky vozu, které jsou osvětlovány postupně, jak kamera stoupá od masky přes příď.

Nechybí samozřejmě ani ta správná slova. Luxusní Nissan Maxima GLI představuje skutečné vtělení ikonického motorismu, sportovní sedan je „bezprecedentní", „plně vybaven" koly, pneumatikami a automatickou převodovkou – „vzrušující kombinace, která vydržela více než dekádu".

Za viralitu videa může i to, že je zřejmé, že si z toho tvůrce dělá tak trochu legraci. To je patrné nejen tím, že je pozice víka motoru pojištěna stahovacím popruhem, ale i ze záběrů na děravá kožená sedadla či větou: „Toto vozidlo vás dostane z bodu A do bodu B... většinou." Publikum bylo nicméně několikrát multiplikováno, až když se stalo hitem sociálních médií. Aker prozradil AdWeek: „Video jsem publikoval v září a mělo ohromný úspěch – minimálně jsem za něj považoval 11 tisíc zhlédnutí za zhruba týden." Opravdu velký nástup ale zaznamenalo až v okamžiku, kdy ho jeden z Akerových přátel uveřejnil na Redditu. Dnes má video téměř 1,5 milionu zhlédnutí. Skutečně zlatou tečku za příběhem ale napsala až sama americká pobočka automobilky Nissan před třemi týdny, kdy Maximu GLI koupila za 1400 dolarů a dalších 1000 dolarů pak zaslala na účet dle Akerova výběru.

PS: Pro ty, co si myslí, že jde o profesionální práci agentury, přidáváme seznam použité techniky, který uveřejnil Aker v diskuzi pod výše linkovaným článkem. Natáčelo se v jeho garáži. Kamerou byla „zrcadlovka" Canon 60D s objektivem Sigma a stabilizačním systémem glidecam 4000, efektní postupné osvětlení obstaraly 4 zářivky z hobby marketu Home Depot, pro lepší nasvícení byla použita reflexní fólie prodávaná třeba v outdoorových obchodech. Pro promítání archivních záběrů pak byly potřeba projektor a plátno

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: