Plamenomety Elona Muska už vydělaly miliony dolarů

30. 1. 2018 | Petr Michl
Co může být testamentem komerční síly osobní značky? Třeba když pojmenujete svou firmu The Boring Company, nejste technologicky schopni naplnit svůj cíl a váš merch v podobě čepic a plamenometů přesto vydělává miliony dolarů. Přesně to se povedlo Elonu Muskovi.

Společnost The Boring Company má možná nudný název, ale rozhodně ne nudné poslání. Patří Elonu Muskovi, který s ní chce vyřešit problém přetížených silnic. Jednoduše tím, že vykope pod zemí základ pro obří síť komunikací, po nichž se budou bezpečně přepravovat osobní auta. Realizace této myšlenky je stále ještě sci-fi. Nikdo ale neříká, že firma nemůže vydělávat už nyní. Lidé nejdříve objednávali ve velkém čepice s jejím názvem, nyní vykupují i obrandované plamenomety.


Ukázka plánu The Boring Company

Na firemní tašky, čepice i tužky jsme zvyklí. Už jste ale někdy slyšely o firemním plamenometu? Přesně to představil o uplynulém víkendu v sobotu 27. ledna Elon Musk.

Great for roasting nuts

Příspěvek sdílený Elon Musk (@elonmusk),

Plamenomet s nápisem The Boring Company na svém boku je plně funkční. Propagační texty s ním spojené přináší pádné argumenty pro koupi. Dokáže prý „rozsvítit každou party". Údajně nejbezpečnější plamenomet světa můžete mít za 500 dolarů bez poštovného. Je doporučeno přikoupit si také hasící přístroj za 30 dolarů.

Přestože reálně se plamenomety začnou odesílat zákazníkům až na jaře, zájemců o zaplacení předem v rámci předobjednávky je  nyní více než dost. V  době psaní tohoto článku uvedl Elon Musk na svém Twitteru jako poslední údaj 10 tisíc objednávek.

Vydělal tak zatím 5 milionů dolarů. Celkově má být k dostání na 20 tisíc plamenometů, The Boring Company tak za ně může utržit až 10 milionů dolarů. Kšiltovky s názvem „nudné společnosti" již zmizely ze skladů dříve,  50 tisíc kusů prodávaných po 20 dolarech dělá příjmy ve výši 1 milionu dolarů.

The Boring Company je technologicky od stavby obřích podzemních dopravních ekosystémů stále daleko. I kdyby tomu tak nebylo, investice do takové infrastruktury by musely být ohromné a navíc z veřejných zdrojů. Není tak vůbec jisté, jestli své poslání někdy naplní. Přesto je ale třeba uznat, že dokáže i tak solidně vydělávat. Mimo vtipného názvu a originálního produktu za to ovšem vděčí především svému zakladateli. Elon Musk dokáže z firmy, co se rýpe v zemi, vytvořit sexy značku již jen tím, že do ní vkládá důvěru. V dnešním světě byznysu byste hledali těžko silnější kult osobnosti. Vizionářství a šílené nápady Muska jsou dokonce tak vyhlášené, že na Twitteru pro jistotu vyvrací zvěsti o tom, že vytváří zombie apokalypsu, aby zvýšil poptávku po plamenometech.  Je to prý kachna, takových zombies by musely být miliony a nemá ponětí, kde by na to sehnal dostatečně velkou továrnu.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: