Osvětová kampaň na Alzheimerovu chorobu nechala zmizet přes sto názvů ulic v Madridu

25. 10. 2018 | Matěj Kameník
21. září je uznávané jako Mezinárodní den Alzheimerovy choroby. V jedné z nejznámějších španělských bank se rozhodli vytvořit osvětovou kampaň a na 4 dny nechali zmizet názvy z více než sta náměstí a desítky ulic jedné madridské čtvrti.

Dezorientace a zapomínání běžných názvů jsou některé z prvních příznaků Alzheimerovy choroby. Španělská banka CaixaBank se rozhodla přijít se zajímavou osvětovou kampaní a rozšířit tak povědomí o tomto zákeřném onemocnění. Celou kampaň provází hashtag #CallesEnBlanco, který ve volném překladu znamená neznámé ulice.

Za kreativní kampaní, která odstartovala 21. září, stojí reklamní agentura Ogilvy z Barcelony. Spolu s CaixaBank tak na 4 dny nechaly zmizet ukazatele a popisky ulic v madridské čtvrti Opera.

Aby bylo sdělení dostatečně jasné a všichni porozuměli této iniciativě, byly přidány plakáty vysvětlující, proč zmizela jména těchto ulic:

„Dokážete si představit, že si nepamatujete jméno této ulice? Nevíte, kde jste? Dnes necháváme ulice beze jmen, abychom pamatovali na to, jak je důležité identifikovat první příznaky Alzheimerovy choroby včas, a současně vyjádřit naši podporu těm, kteří pomáhají najít lék na tuto chorobu, a udělat z ní jen pouhou vzpomínku na minulost."

Iniciativa měla tedy dva velmi jasné cíle. Zviditelnit onemocnění a představit některé z jeho prvních příznaků způsobem, který vytvoří diskuzi v médiích, na sociálních sítích, ale také přímo na ulicích mezi lidmi. Druhý cílem bylo ukázat podporu španělské CaixaBank nadaci Pasqual Maragall Foundation, jež se dlouhodobě zabývá metodou, která by dokázala vyléčit či zamezit postupu Alzheimerovy choroby.

Nejedná se tedy jen o zajímavě zpracovanou kampaň na upozornění na nebezpečí Alzheimerovy choroby, ale pro španělskou CaixaBank je to také forma společenské odpovědnosti a přiblížení se zákazníkům pomocí „konání dobra“.

Mimochodem madridská verze #CallesEnBlanco je takovým pokračováním stejné kampaně z minulého roku, která se odehrála v Barceloně pod názvem #CarrersEnBlanc, také pod taktovkou CaixaBank a Ogilvy.

Kam dál?



Názvy ulic nemizí pouze ve Španělsku. Podobná kampaň běžela i v Británii, kde nemizely celé názvy ulic, ale písmenka, tedy přesněji, A, O a B. Organizace NHS Blood and Transplant se tak snaží upozornit na nedostatek dárců krve a vyzývá tak občany k zapojení se a pomoci.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: