Nielsen Admosphere: trh s reklamou v roce 2015 vzrostl o téměř 8 %

21. 1. 2016 | redakce
Tisk není mrtvý, loni prodal reklamu v ceníkové ceně téměř 18 miliard korun, stejně jako loni. Vládla ale televize s reklamou za více než 35 miliard Kč.

Podle monitoringu reklamy AIS společnosti Nielsen Admosphere vykázal reklamní trh v roce 2015 téměř 8% růst oproti předchozímu roku. Nejvíce se na něm podílela televize, u níž zadavatelé využili reklamní prostor v hodnotě 35,5 miliardy korun. Navýšení je patrné i u rozhlasu. Tisk, stejně jako out-of-home média, v uplynulém roce stagnoval.

Českému reklamnímu trhu se v loňském roce dařilo. Hlavním tahounem byla televize s inzercí v ceníkové hodnotě přesahující 35 miliard korun, díky čemuž udržela meziročně dvouciferný nárůst (+ 13,8 % v ceníkových cenách). Velký podíl mělo více než 40% navýšení počtu reklamních spotů - v roce 2015 jich byly odvysílány téměř 4 miliony.

O více než 300 milionů (5,3 %) vzrostla i ceníková hodnota využitého reklamního prostoru v rozhlase.

„Na celkový výsledek má pozitivní vliv i stagnace tisku, kterému se tak prozatím daří čelit tlaku nových médií, a to i přes mírný 1,5% pokles ceníkové hodnoty využitého reklamního prostoru v doposud klíčovém segmentu deníků,“ doplnil výsledky monitoringu Tomáš Hynčica, obchodní ředitel Nielsen Admosphere.

Kompletní data mediatypu internet nejsou prozatím k dispozici. Nielsen Admosphere monitoruje display a videoreklamu v rozsahu projektu AdMonitoring. Finální výstupy budou oznámeny pravděpodobně během prvního kvartálu tohoto roku v rámci pravidelné tiskové zprávy Sdružení pro internetový rozvoj. I zde lze očekávat potvrzení pozitivního trendu posledních let.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: