Nejlepší inzeráty z Cannes Lions: od hořícího Burger Kingu po jihoafrický balzám na vousy

26. 6. 2017 | Kristýna Vozková, Petr Michl
Které kampaně měly letos úspěch na Cannes Lions v kategorii Print and publishing? Podívejte se na ty nejlepší tištěné reklamy letošního roku.

Jedny z cen, které se každoročně udílejí v rámci Cannes Lions ,jsou za tištěnou reklamu. Letos získala ocenění celá řada kampaní, z nichž některé nás měly pobavit, jiné přimět k zamyšlení, vzbudit nostalgii nebo dokonce strach, ale všechny nás měly jednoznačně zaujmout. Jedná se totiž o to nejlepší, co reklamní agentury v uplynulém roce vytvořily. Pojďme se spolu podívat na vítěze kategorie Print and Publishing blíže.

Burger King griluje pro své zákazníky maso na otevřeném ohni. Nejspíše proto mu od roku 1954 shořelo více provozoven, než kterémukoli jinému fastfoodovému řetězci. Agentura David z Miami ale využila fotografie pro pojišťovny k velice originální propagaci řetězce, který je kvůli dobré chuti ochotný riskovat. Odměnou za to je mu nejprestižnější cena Grand Prix.






Mezi zlatem oceněné kampaně patří „Dokončené portréty” (Portrait Completed). Podle agentury SC Johnson uměleckým dílům od Vincenta van Gogha, Leonarda da Vinciho nebo Rembradta něco chybí. A jsou to nohy na kterých se vyjímají boty pečlivě ošetřené přípravky značky Kiwi. Kampaň se sloganem „Víme, že jsou pro vás vaše boty uměleckým dílem” doplnila agentura Ogilvy & Mather o celosvětovou výstavu doprovázenou audiosystémem a mobilní aplikací, díky které můžete snadno zakoupit produkty Kiwi. 

Letos byla úspěšná i kampaň pro francouzské automobily. Opel prezentoval pod taktovkou madridské pobočky agentury Y&R svůj Opel Movano jako auto, které vám pomůže konat dobré skutky.

Brazilský Forbes si vysloužil zlato za svou kampaň bojující za rovnoprávnost žen, na jejíž tvorbě se podílela agentura Ogilvy Brazil. Kampaň poukázala na fakt, že by se Billie Gatesová nebo Marcia Zuckerbergová v žebříčku nejbohatších lidí podle Forbesu neumístily na tak vysokých příčkách jako jejich mužské originály, protože ženy vydělávají o 21% méně než muži.

Česká stopa na Cannes Lions v kategorii Print & Publishing je stejně jako loni výrazná. Zlatého a Stříbrného lva si převzaly v Cannes Dora Pružincová a Tereza Svěráková z Young & Rubicam Prague. Inzeráty pro český časopis Newsweek vyšly na podzim loňského roku a jeho prosincový konec bohužel neodvrátily.

Přesto stojí za pozornost. Jejich slogan poukazuje na fakt, že některé zprávy odvypráví kompletní příběh až s týdenním odstupem. Dokreslují to záběry z představení telefonu Samsung Galaxy Note 7, kde se na kalendáři pomalu odkrývá jeho hořlavý osud, Ryan Lochte své zlaté olympijské vítězství oslavuje se vztyčenou rukou, kde se mu už do ní pomalu vkrádá láhev od piva jako předzvěst večírku, po kterém byl vyloučen z olympiády z Ria.  U humanitární pomoci z Ruska na východní Ukrajinu se pro změnu odlupuje bílá plachta a prosvítá ta vojenská, maskáčová. 

Legendární značka kečupu Heinz vzdala ve své kampani hold seriálu Mad Men, který má pro změnu kultovní postavení u lidí z reklamek. Agentura David Miami v ní přivedla k životu minimalistickou reklamu se sloganem „Pass the Heinz”, která v seriálu sice nezabodovala, na Cannes Lions o 50 let později ale rozhodně ano. Všechny tři varianty reklamy se objevily v The New York Post a ta s hranolkami poté i v časopise Variety. Pro docenění chutné jednoduchosti tohoto řešení se raději poslechněte agenturní pitch hlavní postavy seriálu Dona Drapera v našem článku Značka kečupu Heinz vzdává hold seriálu Mad Men. Využije v něm představenou reklamu

Za připomenutí stojí také reklama Norwegian Airlines, která způsobila značný rozruch (a vykouzlila úsměv na tváři nejedné ženy) reklamou se sloganem „Brad is single”, propagujícím let do LA za 169 liber jen dva dny poté, co Angelina Jolie požádala o rozvod s Bradem Pittem. Kampaň měla na svědomí agentura Try.

Strach vzbuzuje reklama od agentuty Publicis Conseil z Paříže s názvem Family Friend. Vznikla pro agenturu Inocence in Danger, která bojuje proti sexuálnímu zneužívání dětí, a prostřednictvím světa dětské představivosti, ve kterém žijí strašidla a různé příšery, poukázala na to, že pro některé děti jsou tato monstra skutečná i v jejich každodenním životě.  

Bronzová se umístila kampaň agentury Y&R South Africa, která vznikla pro společnost Mandevu Beard Care, a představuje řadu pánské kosmetiky pro péči o vousy. Při jejím prohlížení se vám asi pěkně zatočí hlava.


Bodovalo však také 
Pedigree se svým Programem na náhradu dětí („Child Replacement Program”). Vyletěly vaše ratolesti z hnízda? Cítíte se nepotřební a opuštění? Zapojte se do programu na náhradu dětí a adoptujte si pejska, který prázdné místo ve vašem srdci, posteli zaplní. Na webových stránkách si můžete rovnou ideálního parťáka vybrat. Kampaň měla na starosti novozélandská agentura Colendo BBDO z Aucklandu.

 

Kam dál? 

Na kampani Pedigree se nám líbí ještě více než ty tištěné video reklamy. Podívejte se ně v článku Pedigree zahájilo program na náhradu dětí. 

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: