10 nejlepších outdoor reklam roku 2018

3. 1. 2019 | Kateřina Němečková
Všechno má svá pro a proti, kreativita se nevyhýbá ani ukazatelům cesty, plyšový medvídci dokáží vystrašit a kampaň na nový film není jen o traileru. Nechte se inspirovat těmi nejlepšími outdoorovými kampaněmi roku 2018!

Začátek roku v nás probouzí touhu začít znovu od začátku – na bílém papíře. Rok 2018 byl pro mnoho lidí náročný, a přinesl mnoho cenných lekcí. Začněme ale optimisticky! Dovolili jsme si vybrat (podle našeho názoru) nejlepší outdoorové reklamy, které v roce 2018 zachytil náš radar. Od směrovek na fast food, přes upřímné recenze, kašlajícího plyšáka v Londýně, zatoulaná „elka” až po dinosaury v krabici.

1.   McDonalds: Logo rozsekané na směrovky

Billboardová kampaň Follow The Arches” pro McDonald’s byla nejlepší i podle Cannes Lions 2018, takže si nemůžeme dovolit ji zařadit nikam jinam, než na první místo. Pro kanadskou pobočku ji připravila agentura Cosette – její kreativci věřili sobě a síle brandu McDonald’s natolik, že na reklamní plochy u silnic rozřezali typické zlaté oblouky na kusy. Jejich fragmenty putovaly na billboardy, byly přitom vybrány tak, aby fungovaly jako směrovka ukazující cestu, jak odbočit z hlavní silnice k restauraci McDonald’s.

2. Heureka: Upřímné recenze

Outdoorová kampaň Heureka.cz od Saatchi & Saatchi opět vsadila na upřímné recenze. Srovnávač cen ji využil na několika billboardech na dálnici D1, pražské Jižní spojce, na lavičkách u zastávek MHD, v metru, v některých hudebních klubech a v šatnách posiloven. Marek Dobrý, brand manager nákupního rádce Heureka.cz, vysvětlil myšlenku kampaně následovně:

„V jarní outdoorové kampani jsme navázali na úspěšný formát upřímných recenzí z loňského roku. V každodenním životě přirozeně recenzujeme téměř vše v našem okolí. Slovní hodnocení okolního světa je pro Čechy v podstatě národní sport. Právě toho jsme se rozhodli využít a poukázat tak na podstatu Heureky jako nákupního rádce. Zákazníci u nás na jednom místě najdou všechny informace, které k nákupu potřebují – nejenom cenu, ale informace o produktech, e-shopech a především zkušenosti a hodnocení ostatních zákazníků."

3. BreezoMeter: Kašlající plyšový medvídek Toxic Toby

Na první pohled se plyšový pohyblivý medvídek může zdát jako památník dopravní nehody či druh street artu. Toxic Toby, plyšový kamarád londýnských obyvatel, není ani jedno z výše zmíněných. Kašlající medvídek je hlavní tváří nejnovější kampaně společnosti BreezoMeter, kterou vytvořila agentura McCann. Narozdíl od předchozích kampaní nechce upoutat pozornost ke značce, ale upozornit na jednoho z tichých zabijáků” znečištěné ovzduší ve velkých městech.

Medvídek je umístěn na nejrušnějších křižovatkách v Londýně. Kašlání a pohyby jsou navázané na údaje o znečištění ovzduší z webových stránek společnosti BreezoMeter.

4. Lyft: Chybějící písmenko

Lyft, alternativní taxislužba, geniálně zareagovala na dlouhodobou výluku metra L” v Brooklynu. Postižené oblasti prošpikovala billboardy s humornými a soucitnými nápisy – vynechala na nich však písmeno L”. Kampaň „Something’s Missing” byla vytvořena interním marketingovým týmem a vyjadřuje empatii s lidmi žijícími v dotčené oblasti.

„Stay ca m. We wi  get through this together"

(„Zůstaňte v k idu. Spo u to z v ádneme")

„Long Live Brooklyn"

(„Ať žije Brook yn")

5. Universal: Zlomyslnost povolena

Utahovat si ze zákazníků není dobrý nápad. Leda že jste Grinch, to vám to pak projde. Věčně rozmrzelý zelený chlupatec se v letošním novém filmu rozhodl ukrást Vánoce a svojí zlomyslností si prostřednictvím billboardů dobírá například obyvatele Chicaga, New Yorku a Los Angeles. Filmové studio Universal si v kampani rozhodně nebralo servítky.

Na newyorském Times Square si Grinch neodpustil jízlivý vzkaz: „Doufám, že vám kazím fotografie."

Grinch ale také Rád sleduje turisty, jak se snaží chytit taxík.”

Nebo si utahuje z dobíhačů,” kterým ujelo metro: „Jsem si jistý, že to další chytíš.”

6. CaixaBank: Neznámé ulice #CallesEnBlanco

Dezorientace a zapomínání běžných názvů jsou některé z prvních příznaků Alzheimerovy choroby. Španělská banka CaixaBank přišla s osvětovou kampaní, která měla rozšířit povědomí o tomto zákeřném onemocnění. Celou kampaň provázel hashtag #CallesEnBlanco, který ve volném překladu znamená neznámé ulice. Kampaň připravila agentura Ogilvy.

Aby bylo sdělení dostatečně jasné a všichni porozuměli této iniciativě, byly přidány plakáty vysvětlující, proč zmizela jména těchto ulic, s tímto textem:

„Dokážete si představit, že si nepamatujete jméno této ulice? Nevíte, kde jste? Dnes necháváme ulice beze jmen, abychom pamatovali na to, jak je důležité identifikovat první příznaky Alzheimerovy choroby včas, a současně vyjádřit naši podporu těm, kteří pomáhají najít lék na tuto chorobu, a udělat z ní jen pouhou vzpomínku na minulost."

7. Sony Interactive Entertainment: Zachráněný autobus

Po delší době se objevila ukázka povedeného guerilla marketingu. Oranžový autobus chránily před potopením v milánském přístavu Darsena jen pavoučí sítě – až o několik dní později byly dodány polepy s propagací nové videohry pro PlayStation 4 spojenou s filmovou sérií Spiderman.

Kampaň pro Sony Interactive Entertainment vytvořila agentura H48.

8. UNICEF: Vodní billboard

Kampaň UNICEF u příležitosti Světového dne vody (23. března) se zaměřila na problematiku nedostatku pitné vody v Africe. Pro komunikaci této mechaniky zvolila netradiční formu „vodního billboardu“, který ožívá s deštěm. Za použití obyčejné impregnace ve spreji a šablony vytvořil agenturní tým ve spolupráci s týmem dobrovolníků UNICEF obraz veselé dětské tváře. Ten na podkladu, jakým byl asfalt, nebyl vidět. Ovšem jen do chvíle, než zapršelo. Překvapivé zjevení dětské tváře v dešti tak dramatizovalo hlavní sdělení kampaně vyjádřené v doprovodném titulku: Kde je voda, tam je život.

Kampaň realizovala komunikační agentura Havas.

Jedna DMS za 90 Kč vyčistí v Africe 3 644 litrů vody. Pošlete ji ve tvaru DMS UNICEF 90 na 87777. UNICEF obdrží 89 Kč. Více najdete na darcovskasms.cz. Pomoci je možné také prostřednictvím webu unicef.cz.

9. Fundación Mujeres: Zdi, které mluví

Ve Španělsku přijde o život každoročně zhruba 60 žen kvůli domácímu násilí. Osvětová kampaň Paredes que hablan („Zdi, které mluví“) se snažila přiblížit důležitost otevřené diskuze o tomto palčivém tématu.

Celá kampaň měla interaktivní formu. Kromě prezentace na webových stránkách byla hlavní součástí kampaně instalace čtyř zdí na vlakovém nádraží Atocha v Madridu. Tyto stěny disponovaly technologii, která umožňuje přenos zvuku vibracemi. Pro to, abyste si mohli vyslechnout příběhy, musíte doslova přitisknout hlavu na zeď.

Kampaň vznikla ve spolupráci s reklamní agenturou TBWA a je založena na skutečných příbězích čtyř rodin.

10. Amazon a Jurský svět: Život si najde cestičku #AmazonFindsAWay

Amazon dopravuje denně svým zákazníkům na tisíce balíčků různých velikostí a roztodivných tvarů. Jedna taková obří krabice se vzduchovými otvory a hashtagem #AmazonFindsAWay vyvolala zájem letos v LA. Protagonisté nového filmu Jurský svět: Zánik říše se patrně po marných snahách přepravit své dinosauří miláčky do bezpečí z potápějící se Isla Nublar rozhodli využít služeb Amazonu a nechali si T-Rexe poslat jednoduše poštou. Zásilka je totiž podle etikety adresovaná přímo hlavním postavám Owenovi Gradymu a Claire Dearing.

Kampaň samozřejmě zaujala i na sociálních sítích.

 

Kam dál?

Pochybujeme, že byste zapomněli na nový život červené lampičky od IKEA nebo kampaň Nike s Colinem Kaepernickem, ale rádi bychom vám ukázali i 7 nejlepších reklam roku 2018.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.