KLM aerolinky chtějí odvést zákazníky nízkonákladovým letům pomocí virtuální reality

19. 10. 2017 | Milada Zemanová
Když lidé nenakupují drahé letenky známých leteckých společností, neví vlastně, o jaké skvělé služby přichází. Takto uvažují aerolinky KLM a lety nízkonákladové konkurence chtějí cestujícím zpestřit pobytem ve svém letadle. Tedy alespoň virtuálně.

Mnoho lidí v dnešní době využívají nízkonákladové lety. Vědí, že nemohou očekávat žádný přepych. Mohou mít pouze malé zavazadlo, jinak musí doplácet. Nedostanou žádné jídlo, ale zase je jejich cesta vyjde na málo peněz.

Aerolinky KLM Royal Dutch, národní letecká společnost Nizozemska, se rozhodly alespoň částečně dopřát cestujícím z nízkonákladových letů stejnou zkušenost, kterou mají jejich vlastní pasažéři. A to bez toho, aby si zmínění cestující museli připlácet za let se společností se známým jménem. Aby této zkušenosti aerolinky dosáhly, nabízí tzv. KLM’s Flight Upgrader (vylepšovač letu od KLM, pozn. redakce).

„Věříme, že létání by mělo být vždy potěšením, a proto rozšiřujeme naši péči i pro nízkonákladové lety. Pomocí Flight Upgrader můžete aktualizovat svůj let na let KLM ve virtuální realitě,” uvedla na svém webu společnost KLM.

Zmíněné brýle s virtuální realitou byly rozdávány cestujícím nízkonákladových letů na letišti JFK v New Yorku. A jak na ně reagovali, se můžete podívat na videu.

Pro cestující, kteří neobdrželi brýle, je k dispozici i aplikace. Ta je zcela zdarma a cestující si díky ní mohou vyzkoušet, jak by se o ně starala milá posádka, jaké filmy by měli k dispozici, a také, jaké jídlo by si mohli dopřát, kdyby cestovali s KLM. Ukázku této virtuální reality, ve které si můžete prohlédnout interiér letadla v 360° a zaměřit se na chování posádky a dalších cestujících, si můžete prohlédnout níže.

Cestující mohou ve virtuálním letu strávit kolik času chtějí, nicméně stále sedí v nízkonákladovém letu, na což mohou zapomenout třeba ve chvíli, kdy si chtějí příjemně natáhnout nohy. A toto je jeden z příkladů, kde virtuální realita od KLM naráží na komplikace. Oslovení pasažéři se vlastně nikdy přímo nedozvěděli, proč by měli upřednostnit tuto aerolinku. Primární důvod pro volbu levnějšího letu je cena, na což virtuální realita nijak nereflektuje.

Z tohoto počinu aerolinek KLM tak spíše vyznívá, že se domnívají, že lidé dobrovolně snáší nepohodlí v levnějších letech, protože prostě nevědí, o kolik lepší by byl jejich zážitek, kdyby zvolili známé značky. Aerolinky KLM rozdaly své virtuální brýle pouze pár cestujícím a nevíme tedy, jakého vlivu u cestujících docílily. Této nejasnosti jsou si však samy vědomy následně k celé kampani uvedly: „Kampaň KLM Flight Upgrader má být hravá a zdůraznit, že nabízíme cestujícím v ekonomické třídě výjimečné zážitky s plným servisem v cenovém hodnotě, která je konkurenční pro nízkorozpočtové dopravce. Při zpětném pohledu bychom měli učinit toto klíčové poselství jasnější. "

O brýle s VR od společnosti KLM s nápisem „Nerušit - předstírám, že letím s KLM”, si můžete zasoutěžit na jejich webu.

Zdroje: Adweek, KLM, Brand Channel

Štítky dokumentu: Podpora prodeje

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: