Jerome Jossin z Googlu: Reklama může být pro uživatele užitečná. Musí se ale dobře zacílit

26. 11. 2015 | Kateřina Tauchenová
Nové nástroje Google Customer Match a Similar Audiences mohou přinést do Adwords možnosti cílení, které znáte z Facebooku.


Zdroj: TUESDAY Business Network

Hlavním tématem letošní konference WebTop100, kterou pořádala agentura Dobrý web, byl digitální marketing. Rozhodně na ni proto nemohl chybět zástupce největšího hráče na toto poli, kterým je bezpochyby Google. Jerome Jossin, který je aktuálně v Googlu zodpovědný za uvádění produktů Google Audience na trh v oblastech EMEA, se během své přednášky zaměřil na problematiku  segmentace a targeting a především přítomným představil novinky v možnostech inzerce na Googlu - Google Similar Audiences a Google Customer Match.

Podle údajů Googlu zkontroluje průměrný uživatel svůj mobilní telefon až 150x za den. Ve většině případů se přitom také připojí na internet. „Dělají to ale proto, aby se dozvěděli, co dělají jejich přátelé, co se děje ve světě nebo jiné pro ně zajímavé nebo užitečné informace. Nechtějí proto vidět reklamu na něco, co je vůbec nezajímá. Ale kdo říká, že reklamní banner nemůže být i zajímavý nebo užitečný?“ položil Jossim na počátku své přednášky publiku otázku, na kterou si vzápětí sám odpověděl: Reklamy mohou být i užitečné. A to v případě, že se zobrazí ve správnou chvíli tomu správnému člověku. Mohou být užitečné ve chvílích, kdy člověk něco hledá, chce se dozvědět nějakou informaci nebo dokonce přímo koupit určitý produkt nebo službu.“


Zdroj: TUESDAY Business Network

A právě to je hlavní výzvou a úkolem, před kterým momentálně firmy a především marketéři stojí: dokázat nabídnout uživatelům svůj produkt právě v ten okamžik, kdy jej potřebují. Lidé už dnes „nechodí na internet“. My všichni na internetu žijeme. A tomu se musí přizpůsobit i obsah včetně reklam. Značky totiž musí přijít na to, kdy a jak takové uživatele v online světě zachytit.“

Skvělým příkladem takového zachycení je marketing amerického řetězce hotelů Red Roof Inn. Jejich systém totiž dokáže pomocí určitých signálů vytipovat uživatele, kterým byl právě zrušen či opožděn let, a okamžitě jim nabídnout ubytování v nejbližším z jejich hotelů. „Tato společnost dokáže přesně vystihnout ten moment, kdy uživatel řeší otázku: musím zůstat přes noc – co budu dělat? A rychle mu pomoci jeho problém vyřešit. Bonusem je to, že v mysli spotřebitele zůstane tento řetězec zakódován jako ten, který mu pomohl v nesnázích,“ vysvětlil Jossim. 

Podobnou cestou se vydává i Booking.com, který po objednání pokoje prostřednictvím jeho formuláře zašle uživateli email s průvodcem, který je však upraven tak, že všechny trasy začínají a končí právě v jím rezervovaném hotelu.

„Firmy se musí naučit co nejpřesněji identifikovat potřeby jejich zákazníků a tyto potřeby pak co nejlépe uspokojit,“ zdůraznil Jossim. Je podle něj přitom velice důležité správně rozlišit, v jaké fázi nákupního procesu se daný spotřebitel nachází. „Jinak totiž budete mluvit s potenciálním zákazníkem, který vaše stránky navštívil poprvé, jinak s někým, kdo je sice na vašich stránkách už po několikáté, ale ke koupi se dosud neodhodlal, a úplně jinak pak s někým, kdo u vás nakupuje pravidelně.”

A právě ke správnému oslovení relevantních spotřebitelů se Google snaží inzerentům pomáhat prostřednictvím neustálého zlepšování možností zacílení Google Ads. „Například funkce Customer Match vám pomůže propojit online a offline znalosti o vašich zákaznících a zacílit je prostřednictvím jakéhokoliv kanálu - YouTube, Google Search i Gmailu. Použití tohoto nástroje v Google AdWords vám zajistí až 7x vyšší míru konverze a 700x více kliků než při běžném cílení,” popsal výhody nástroje Customer Match Jossim.

K lepšímu a přesnějšímu určení potřeb a chování zákazníků slouží také nástroj AdWords Audience Insights. Díky nim mohou firmy na základě remarketingových seznamů identifikovat publikum navštěvující například konkrétní produktovou stránku nebo kategorii a poznat jejich vlastnosti v rozsahu demografického profilu, zájmů, lokality a používaných zařízení. Tyto informace pak mohou použít k vytvoření perzonalizovaných kampaní, které zasáhnou právě tyto nejhodnotnější zákazníky a uživatele. Nastavení v Adwords ukazuje následující video.

Dalším pomocníkem při vytváření maximálně relevantních reklam je pak stále ještě poměrně žhavá novinka, kterou Google spustil teprve před několika týdny, a to Google Similar Audiences. Tato funkce je obdobou vytváření Look-a-Like Audiences, kterou známe z Facebooku. “Na základě emailové databáze vašich stávajících zákazníků dokáže Google zacílit uživatele, kteří na se internetu chovají velice podobně jako oni, a je u nich proto větší pravděpodobnost konverze,” vysvětlil podstatu fungování nástroje Jossim. Podle Googlu vykazují takto vytvořené kampaně až o 60% více zobrazení, o 48% více kliků a až o 41% více konverzí.

Důležité je nejen to, komu reklamu zobrazíte, ale také to, kdy a jak to uděláte. Dle Jossima je nejlepší cesta personalizovaného vyprávění příběhu, tedy zobrazování sekvence reklam v pevně daném pořadí, kdy další reklamu uživatel vidí až po zhlédnutí té předchozí. V mysli spotřebitele se tak vytvoří mnohem silnější zaujetí značkou. Nové reklamní nástroje Googlu tomu mohou výrazně pomoci.

Štítky dokumentu: Google
Sdílejte tento článek:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.