Instagram Stories a WhatsApp Status mají téměř dvakrát více denních uživatelů než Snapchat

3. 11. 2017 | Kristýna Vozková
Klony Snapchatu jsou dnes mezi uživateli úspěšnější než originál. Instagram Stories a WhatsApp status dosáhly rekordních 300 milionů denních uživatelů.

Podle nejnovějších statistik, které v úterý během oznámení ekonomických výsledků za třetí kvartál zveřejnil Mark Zuckerberg, mají Instagram Stories a WhatsApp Status dohromady 300 milionů denních aktivních uživatelů. Podařilo se jim tak předběhnout svou předlohu, Snapchat, téměř o polovinu. Ten se tak se svými 173 miliony denních uživatelů stává důkazem toho, že kopie může někdy zastínit originál.

Zuckerberg ve svém prohlášení dále uvedl, že společnost Facebook dosáhla ve třetím kvartálu roku rekordních výnosů a že akcie společnosti neohrozila ani kauza s ruskou manipulací amerických voleb.

Instagram Stories, Facebook Stories a Messenger Day lákají uživatele na vlastní filtry doplněné o rozšířenou realitu. Instagram nedávno spustil funkci Superzoom, která uživateli umožňuje přibližovat videa, a testuje také funkci Stop Motion. Co Facebooku zatím ve srovnání se Snapchatem chybí je vlastní verze personalizovaných Bitmoji Avatarů nebo například rozšíření funkcí o sdílení polohy na mapě. Ale co není, může být. Facebooková rodina aplikací si totiž neustále buduje své dominantní postavení na celosvětovém trhu a zásobuje své uživatele novinkami jako na běžícím páse.  

Vliv krátkých a personalizovaných videí na sociálních sítích neustále roste a uživatelé mají zájem o stále kvalitnější obsah. Ten pro ně představuje komunikace s těmi nejbližšími – přáteli a rodinou. Takový osobní přístup umožňují Instagram Stories a WhatsApp Status, které fungují na principu peer-to-peer komunikace, mnohem lépe než například profesionálně vytvářený obsah. Zuckerberg uvedl, že tyto informace jsou pro společnost Facebook impulzem k tomu, aby do budoucna umožňovala svým uživatelům trávit čas v jejích aplikacích více kvalitně a smysluplně. Je poměrně obtížné rozklíčovat, co tím přesně myslel. Jedním z logických vysvětlení by mohlo být algoritmické zhoršení organického dosahu příspěvků byznys účtů ve feedu Instagramu, tedy zvětšení prostoru pro obsah uživatelů. Dalším by mohlo být například vytvoření dalšího prostoru pro nejlepší Stories, třeba právě v hlavním feedu, kde jsou nyní jen příspěvky, co do 24 hodin nemizí. Toto jsou ovšem jen naše spekulace.

Uživatelé věnují Stories mnohem větší pozornost než zbylému obsahu na Instagramu. Ten navštěvuje denně více než 500 milionů uživatelů a více než polovina z nich používá využívá právě Stories. Toto číslo je jedním z ukazatelů toho, že má tento formát dobře nakročeno k tomu být jedním z hlavních marketingových nástrojů budoucnosti.

Zdroje: Techcrunch, Facebook 

Štítky dokumentu: Facebook Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: