IKEA využívá prohry Švédska a buduje svůj brand

11. 7. 2018 | Milada Zemanová
Angličané vyhráli čtvtfinále mistrovství světa ve fotbale a Švédové jim gratulují velmi originálním způsobem. Tedy alespoň IKEA.

Světový šampionát ve fotbale je událostí, během které se na sebe firmy snaží strhnout pozornost. V letošním roce mezi ty nejúspěšnější rozhodně patří IKEA, alespoň v rámci posledních pár dní. Svezla se na vlně sázky dvou předních fotbalistů, po prohře s Anglií velmi galantně přijala prohru a poté, co jí zdivočelí fanoušci Anglie poničili prodejnu, jim pogratulovala k výhře.

Vše začalo sázkou

První kolo zmínek o tomto řetězci začalo před samotným zápasem a IKEA k tomu přišla trochu jako slepý k houslím. Švédský fotbalista Zlatan Ibrahimovič se totiž vsadil s Davidem Beckhamem, že pokud Švédsko vyhraje, musí mu Beckham koupit cokoliv si vybere a hádejte kde. Právě v řetězci IKEA.

David Beckham na výzvu reagoval velmi rychle a nákup v IKEA (samozřejmě v případě výhry Švédska) potvrdil.

IKEA si samozřejmě tuto příležitost nenechala ujít a přihřála si polívčičku vlastním tweetem. V něm vzkázala Ibrahimoviči, že pokud i s Beckhamem dorazí, pohostí je švédskými masovými kuličkami s brusinkami.

Výhra Švédska se nekonala, vítězem je ovšem IKEA

IKEA dokáže velmi originálně zpracovat aktuální témata a po prohraném zápase s Anglií tento trend opět potvrdila. Využila své produkty a na sociálních sítích tak svým komunikačním stylem jistě mile potěšila všechny fotbalové fanoušky.

Jako například grafikou s věšákem a textem: Anglie, gratulujeme a smekáme klobouky.

V rámci další gratulace nabídla IKEA tradiční britské jídlo fish and chips za zlevněnou cenu.

IKEA se ovšem tomuto tématu nezačala věnovat až po prohře Švédska, ale již před samotným utkáním.

Zatímco řetězec IKEA si váží herního ducha a svého soupeře, fanoušci anglického týmu toto vnímají jinak. Po vyhraném zápase ve čtvrtfinále totiž vtrhli do britské prodejny IKEA a své nadšení výhry změnili ve vandalismus. Začali zde poskakovat po nábytku, pokřikovat, házet vybavením, atd.

Namísto žaloby těchto výtržníků jim IKEA pogratulovala k výhře a ujistila je, že i její zástupci byli po celou dobu hry napjatí.

Prohra Švédska a vandalismus anglických fanoušků mnoho lidí popudily, ale přátelské a vstřícné jednání řetězce IKEA jim připomnělo sportovní chování. Není tak divu, že IKEA v posledních dnech plní přední strany médií a získává náklonnost tisíců lidí po celém světě.

Zdroje: Adweek, Business Insider

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: