IKEA vstupuje na trh s reproduktory. Chce prodávat „party v krabici“

11. 5. 2018 | Kateřina Němečková
Zatímco se největší značky předhánějí ve využití nejnovějších technologií včetně umělé inteligence, švédská IKEA jde opačným směrem. Pracuje na vlastních reproduktorech, které si jako většinu zboží z IKEA, budete muset sestavit sami.


Zdroj: IKEA

Když Švédové pořádají party, jdou nakoupit do IKEA. Seženou tam totiž prakticky všechno, co je potřeba – od ubrousků, přes skleničky až po občerstvení. Marcus Engman, šéf designu v IKEA, proto dostal nápad vyrobit audio systém, který si může uživatel sestavit, když jej zrovna potřebuje. Spojil se s firmou Teenage Engineering, která se specializuje na dostupné přenosné syntetizátory (zařízení pro elektrické generování hudby, pozn. red.), a pustili se do práce.

Jak nacpat party do krabice

Jesper Kouthoofd, jeden ze zakladatelů Teenage Engineering, by chtěl vyrobit něco cenově dostupného, co by obsahovalo jak audio systém tak světelnou show. Moderně řečeno „party-in-a-box“. Na rozdíl od aktuálních trendů se vydají opačnou cestou a chtějí vytvořit „hloupý“ produkt.

Na jeho vývoji pracují již dva roky a měl by obsahovat gramofon, reproduktory a světla. Původně měla být technika zakryta, ale nakonec se rozhodli, že vytvoří něco, co si budou chtít všichni vystavit v obývacím pokoji. Nyní se soustředí na minimalizaci nákladů, aby byla výsledná cena pro zákazníka co možná nejnižší.

Systém se bude jmenovat Frekvens a měl by být uveden v červnu roku 2019. A nebyl by to produkt IKEA, kdybyste si to nakonec nemuseli složit sami.

Nový projekt zapadá do již probíhající expanze na trh s reproduktory. IKEA se chce prostřednictvím hudby lépe spojit se svými zákazníky a pomoci jim vytvořit ideální atmosféru domova.

Hudba dělá domov domovem

výzkumů totiž vyplývá, že lidé, kteří spolu poslouchají hudbu, spolu zároveň tráví až o tři hodiny týdně více času. Cítí se více inspirovaní a milovaní. Navíc 65 % mileniánů věří, že hudba dělá domov domovem. Björn Block, Business Leader IKEA Home Smart ve Švédsku, to potvrzuje:

„Když jsme se lidí ptali jaký zvuk mají spojený s jejich domovem, většina řekla, že hudba vytváří domov.“

První reproduktory IKEA

„Party-in-a-box“ nebude prvním pokusem IKEA ozvučit domácnosti. Letos v dubnu uvedla na britský a americký trh své první reproduktory. Dostaly jméno Eneby, prodávají se ve dvou velikostech, konektivita je zajištěna přes Bluetooth i kabel, a mají i záložní bateriový zdroj. Velikosti odpovídají rozměrům skříní IKEA (Kallax a Eket) a barevně (černá a šedá varianta) splynou s interiérem. Měly by uspokojit trh před příchodem dalších reproduktorů, pro jejichž vývoj se IKEA spojila s jednou z top značek oboru.


Zdroj: IKEA

Jedná se o značku Sonos, která se specializuje na bezdrátové reproduktory a domácí audio systémy. Spojení znalostí specialistů na nábytek a odborníků na audio systémy slibuje zajímavý produkt za dostupnou cenu. Na trh by reproduktory měly přijít (podobně jako "party-in-a-box") v roce 2019.


Zdroj: IKEA

Spolupráce zapadá do iniciativy Home Smart, která již v roce 2015 představila bezdrátově nabíjené doplňky k mobilním telefonům. Následovalo chytré osvětlení a nyní se IKEA soustředí na zvuk.

Není to však poprvé, co se IKEA pustila do výroby elektroniky. V roce 2012 uvedla na trh all-in-one televizi, která propojovala nábytek s chytrou televizí. Produkt nebyl příliš úspěšný a dnes se již neprodává. Snad bude mít „hloupý“ projekt na „párty-v-krabici“ větší úspěch. Vzhledem k popularitě přenosných reproduktorů je pravděpodobnost vysoká. Uvidíme, jak bude Frekvens nakonec vypadat a jaká bude jeho cena.

IKEA se rozšiřováním portfolia a vzájemné kompatibility produktů dostává do velmi silné pozice. Pro některé cílové skupiny se tak může brzy stát jediným obchodem, který budou potřebovat.

Kam dál?

IKEA si vliv zvuků na naše pohodlí uvědomuje. Už loni v srpnu vytvořila pro své klienty video v duchu relaxačního trendu ASMR. Video má už přes 1,6 milionu shlédnutí.

Štítky dokumentu: Budování značky Podpora prodeje

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: