Google vyvinul novou cookie coby reakci na změny od Applu

20. 9. 2017 | Milada Zemanová
Apple oznámil plánované spuštění updatu, který má zamezit sledování uživatelů a jejich chování na internetu třetími stranami. Google proto vyvinul vlastní řešení, aby se tyto změny nedotkly jeho inzerentů.

Od tohoto měsíce Google mění způsob, jakým zachycuje a reportuje konverze v AdWords. Jedná se o reakci na nový update u Safari od Applu.

V červnu tohoto roku Apple představil tzv. Intelligent Tracking Prevention (ITP, inteligentní prevenci sledování, pozn. redakce). Jedná se o krok, která omezí třetí strany od zachycení dat o pohybu uživatelů během procházení internetu. Zmíněný update bude přítomný v nové verzi Safari, která vyjde na podzim letošního roku.

Tento update bude mít vliv na zobrazování reklam nejen v rámci Googlu. Google však již v reakci na Intelligent Tracking Prevention připravil řadu změn.

Co je ITP

S ITP budou cookies třetích stran, které sledují uživatele napříč různými weby, moct být použity pouze do 24 hodin poté, co uživatel navštíví určitý web pomocí Safari. Po uplynutí 24 hodin mohou být tyto cookies použity pouze za účelem přihlášení. Po 30 dnech budou cookies zcela vymazány.

Pokud tedy uživatel neprovede konverzi během 24 hodin od doby, kdy klikl na AdWords reklamu, informace o konverzi bude ztracena.

Jaké změny Google připravil

ITP je primárně určeno k tomu, aby zabránilo všudypřítomným praktikám cílení, než aby bránilo inzerentům sledovat výsledky svých kampaní. Apple se k celému ITP vyjádřil následovně: „Doporučujeme skladování atribucí z reklam přímo na úrovni serveru. Nastavení odkazu může být využito pro předání informace o atribuci přímo v navigaci.“

Google také vyvinul novou cookie pro Google Analytics, která bude schopná zachytit data o kampani a konverzi přímo ze Safari a to způsobem, který bude v souladu s ITP.

Chi Hea Cho, mluvčí společnosti Google, uvedla pro Search Engine Land:

„Aktualizujeme naše měřicí nástroje, aby byly v souladu s doporučeními společnosti Apple pro reklamy. Chceme pomoci našim zákazníkům, aby i nadále mohli přesně měřit prokliky a konverze reklam. Tyto změny jsou navrženy tak, aby fungovaly pro všechny prohlížeče, ale jsou časově přizpůsobeny novým nastavením, které Apple uvádí. Naším cílem je omezit přerušení zkušeností našich uživatelů a zachovat možnost partnerů zhodnotit své investice do digitální reklamy. Jako vždy je pro nás nejvyšší prioritou, aby uživatelům měli kontrolu nad svými daty a jejich používáním."

Jak bude nová cookie fungovat

Zmíněná nová cookie se jmenuje _gac. Rozšiřuje používání sledování Google Analytics (GA) na sledování konverzí AdWords. Bude použita k ukládání informací o kliknutí na reklamu, pokud je povoleno automatické označování. Na své stránce podpory Google uvádí:

„Od září 2017 začne skript analytics.js nastavovat soubor cookie _gac, který obsahuje informace o kampani a umožňuje službě AdWords spolehlivěji měřit interakce zákazníků s vaší firmou. Služba Analytics zapíše informace o kampani do souboru cookie _gac vždy, když uživatel otevře stránku vašeho webu pomocí adresy URL, která používá automatické značkování AdWords. Pokud máte zapnuté automatické značkování, služba AdWords k vašim adresám URL vstupních stránek přidá jedinečný parametr GCLID (zkratka pro Google Click Identifier – Identifikátor kliknutí Google).”

Co tyto změny tedy pro inzerenty znamenají

Inzerenti, kteří propojí své kampaně AdWords a Google Analytics, nepoznají žádnou změnu. Nový soubor cookie funguje jako soubor cookie první strany a bude tedy zaznamenávat údaje o konverzích z provozu Safari.

Pokud však inzerenti neprovedou uvedené změny, budou mít k dispozici informace pouze o konverzích, ke kterým dojde během prvních 24 hodin.

Zdroje: Marketing Land, Search Engine Land, WebKit, Google

Štítky dokumentu: Google

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: