Globus o adventu opět na hodinku ztichne

28. 11. 2018 | Petr Michl
Rolničky, rolničky, kdopak vám dal hlas? Nebyl to náhodou satanáš? Globus si loni ověřil, že si to mnoho lidí myslí. Letos proto bude hodina ticha každodenně od 3. prosince po zbytek adventu.


Zdroj: YouTube / Globus ČR

Nákup bez hudby, takovou nabídku dal svým zákazníkům i zaměstnancům Globus poprvé v loňském roce, a protože se setkala s pozitivním ohlasem, letos na ni naváže.

Od pondělí 3. do neděle 23. prosince nebude na prodejní ploše patnácti hypermarketů Globus mezi 18. a 19. hodinou znít žádná hudba. Podle posledního průzkumu tohoto hypermarketu mezi tisícovkou respondentů může výraznější hudba vadit při nákupu třetině lidí. Pro dalších 14 procent lidí je pak nekomfortní, když hudba v obchodě není přímo podle jejich vkusu. „Předvánoční shon chceme našim zákazníkům co nejvíce zpříjemnit. A protože už víme, že nákupy bez hudby vítají, pozveme je na hodinku příjemného adventního ticha,“ říká Rita Gabrielová, vedoucí externí komunikace Globus.

Minulý rok hypermarkety Globus nejdříve zavedly hodinu ticha první adventní týden na zkoušku. Anketa mezi stovkou jeho zákazníků pak ukázala, že lidé proti nakupování v tichu nic nemají, anebo hodinu ticha přímo velmi vítají. Proto Globus hodinu ticha nakonec zachoval až do konce adventu. A nebyli to jen zákazníci, u kterých akce vyvolala pozitivní ohlasy. Hodinové ticho v nákupní špičce se zalíbilo i zaměstnancům. „Chceme hodinu ticha poskytnout i našim kolegům, kteří pracují přímo v hypermarketech. Několik hodin vánoční hudby denně nemusí k jejich vánoční náladě vždy skvěle přispívat,“ dodala Rita Gabrielová.

Kam dál? 

Když se člověk splete, měl by to přiznat. Minulý rok jsme při příležitosti zavedení tiché hodinky Globus tak trochu pomluvili, přidali jsme i soupis výzkumy podložených pozitivních vlivů podkresové hudby v obchodech a brali jsme to jen jako nástroj odlišení se. Minimálně jako to ovšem dobře funguje a Globus v něm nepokračuje náhodou.

Mimochodem Globusu se daří i v jiných aspektech. Nedávno představil aplikaci, která je předzvěstí jeho vstupu do e-commerce

Štítky dokumentu: Podpora prodeje

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: