Facebook spouští nový panel pro lepší sledování výkonu reklam

26. 10. 2018 | Kateřina Tauchenová
Novinka inzerentům umožní díky lepšímu měřením reklam podrobněji sledovat cestu uživatelů k nákupu a návratnost investic do reklamy na sociálních sítích.

Po několika měsících testování společnost Facebook spustila svůj nový panel přidělení (Attribution dashboard), který inzerentům umožní získat hlubší pohled na to, jak každý prvek jejich inzerce na Facebooku funguje, a to včetně údajů o jejich vlivu na prodej a srovnávacích měření.

Jak vysvětluje Facebook na svém webu, nový nástroj má za cíl poskytnout více údajů, které inzerentům pomohou lépe sledovat cestu zákazníka a upravit podle toho svůj přístup k reklamám: 

„Tradiční marketingové nástroje na přiřazování, které se výhradně spoléhají na cookies a přiřazení posledního kliknutí, vám nemusí podávat úplný obrázek o tom, které části vaší inzerce mají hmatatelný obchodní přínos. Facebook Přiřazení (v angličtině Facebook Atribution, pozn. red.) je reklamní měřicí nástroj, se kterým získáte úplnější představu o cestě vašeho zákazníka, abyste dokázali dělat chytřejší obchodní rozhodnutí.“

Facebook zároveň zdůrazňuje, že tradiční měření nechávají bez povšimnutí až 45 % digitálních touchpouintů. Díky novému panelu ale mohou inzerenti sledovat každý prvek své facebookové aktivity, což jim spolu s daty s Facebook Pixelu poskytne lepší představu o tom, jak každý z nich ovlivňuje konečný výsledek. V panelu pak snadno uvidí konverze přiřazené jednotlivým marketingovým touchpointům na cestě zákazníka na Facebooku i jinde.

Nový panel zahrnuje data ze širokého spektra zařízení, vydavatelů i kanálů, a to včetně Přehledů, Pixelu, událostí aplikací a offline konverzí. Tato kombinace poskytuje mnohem jasnější pohled na skutečný výkon reklamy než dosud používané obecné přehledy.

K dispozici jsou také data o používání zařízení a způsobu, jakým uživatelé konvertují, což poskytuje přímé spojení mezi reklamou a výsledky:

„Sledujte konverzní cesty, k nimž dochází napříč různými zařízení. Když potřebujete přijít na to, co vám konverze získává, můžete si úspěšnost reklam roztřídit podle kanálů (placené nebo neplacené) a vydavatelů.“

Právě přiřazení konverzí k jednotlivým reklamám, kanálům či zařízením je pro inzerenty velkým přínosem. Návratnost investic do reklam na sociálních sítích je totiž jedním z velkých témat ve většině firem. Je totiž pravda, že skutečný dopad aktivit na sociálních sítích na konverze je poněkud sporný, protože nevíme, jakým způsobem zasažení reklamou skutečně přispívá ke konečnému počtu nákupů. Panel přidělení tento problém sice úplně nevyřeší, ale i tak je to velký krok směrem k větší transparentnosti a lepšímu sledování toho, jak sociální sítě ovlivňují byznysové výsledky.

Panel přiřazení poskytuje také data získaná na základě kontrolovaných, náhodně vybraných experimentů. Díky tomu umožňuje měřit odhadovaný přírůstkový dopad veškerého marketingového úsilí na Facebooku, Instagramu, v Audience Network a Messengeru pomocí modelu přiřazení (atribuce).

Dat v panelu je hromada a každému inzerentovi bude asi chvili trvat, než se v nich zorientuje a najde způsob, jak co co nejefektivněji využít právě pro své podnikání. Nový panel má každopádně mnoho výhod a poskytuje aktuálně asi nejkomplexnější pohled na výkonnost jednotlivých kampaní, kanálů, formátů i zařízení.

Zdroje: Social Media Today, Facebook

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: